Ekonomiansvarig vid stadsbyggnadsförvaltningen i Solna stad

Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Företagsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Solna

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna har någonting att erbjuda alla: boende, besökare och företagare.

Solna Stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit. Vi söker därför engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Solna till en än mer attraktiv stad för medborgare och besökare, vill du vara en av dem?

Publiceringsdatum
2012-12-10

Arbetsuppgifter
Ekonomienheten är en enhet som ingår tillsammans med en administrativ enhet i staben för styrning och stöd. Staben har 12 tjänster och ansvarar för IT-samordning, verksamhetsledning och -uppföljning, ekonomiadministration, upphandlingssamordning, kvalitetsutveckling, expedition och kundstöd m m.

Som ekonomiansvarig vid stadsbyggnadsförvaltningen blir du arbetsledare för personalen, 2 ekadministratörer och en upphandlingsansvarig, i ekonomienheten. Din närmaste chef är stadsbyggnadsförvaltningens stabschef.

Dina uppgifter tillsammans med personalen i den ekonomiska enheten är att:
• Stödja förvaltningschef, stabs- och avdelningschefer vid framtagande av verksamhetsplaner, budget och ÅR/DÅR samt däremellan liggande budgetuppföljningar.
• Vara processägare för inköpsprocessens alla delar, från förfrågningsunderlag till inköpsuppföljning.
• Ansvara för hantering av kund- och leverantörsfakturor i samarbete med avdelningschefer.
• Ansvara för framtagandet av förvaltningens ekonomiska underlag vid budgetering och uppföljning.
• Ansvarig för att utforma, genomföra och följa upp ekonomiska rutiner inom förvaltningen.
• Ansvar för att utforma och kvalitetssäkra ekonomiska underlag till stadsledningsförvaltningen.
• Ansvarig för att skapa en fungerande internkontrollverksamhet.
• Vara förvaltningens kontaktperson i frågor rörande ekonomi och internkontroll mot stadsledningsförvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker en högskoleutbildad civilekonom med redovisnings- och revisionsinriktning.

Du bör ha lätt för att samarbeta, god social kompetens, hög arbetskapacitet och ett självständigt arbetssätt. En vilja att driva utvecklingen av den verksamhet som ingår i tjänstens ansvarsområde är en avgörande fördel. Minst tre års erfarenhet som ekonomiansvarig eller ekonomichef inom offentlig förvaltning eller motsv. är ett krav. Längre erfarenhet från ekonomiadministration inom offentlig verksamhet är meriterande liksom arbete i befattning med personalansvar.

Arbetstider och omfattning
Heltid dagtid Dagtid. I huvudsak dagtidsarbete, kvälls- och helgarbete kan förekomma under vissa perioder. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-06
Ange följande referens när du ansöker: A305141
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Micael Lundmark, Stabschef 08-734 23 90 micael.lundmark@solna.se
Michael Haglund, Ekonomiansvarig 08-734 23 92 michael.haglund@solna.se

Facklig kontakt
Carin Wihlke, Vision 08-7342324

Företag
Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Adress
Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna

Jobbnummer
1413615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Stadsbyggnadsförvaltningen: