Ekonomiansvarig till Zetup i Göteborg
PSPartner / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Zetup, som grundades 1986, är ett framgångsrikt IT-företag med ca. 75 anställda och ca. 100 milj. i omsättning. Huvudkontoret är beläget i det expansiva Lindholmsområdet i Göteborg.
Vi strävar efter att alltid vara bättre än vår senaste framgång. Vi brinner för att snabbt analysera våra kunders situation, förstå problemen och ta fram konkreta förslag på förbättringar. Vi effektiviserar våra kunders IT-miljö och därigenom hela deras verksamhet. Det är många som förstått nyttan av våra tjänster. Vi utvecklas positivt som företag och har på kort tid skrivit kontrakt med flera nya spännande kunder.
Vi söker en ekonomiansvarig som vill utvecklas tillsammans med oss.
Publiceringsdatum2015-01-26Dina arbetsuppgifterVi söker en engagerad ekonomiansvarig till Zetup med placering på kontoret på Lindholmen, Göteborg. Du ansvarar för den dagliga driften av ekonomin. Det är en mycket operativ tjänst vilket gör att du kommer att arbeta med den löpande redovisningen. Du ansvarar för fakturering, löner, månadsbokslut, årsbokslut, skattefrågor, deklarationer och övergripande finansiell analys. I ditt ansvarsområde ingår även att vidareutveckla processer och arbetssätt. Förutom helhetsansvar för redovisningen har du också en affärsinriktad funktion där du stödjer verksamheten. Du arbetar tätt tillsammans med ytterligare en ekonom som sköter leverantörsfakturor och betalningar m.m.
KvalifikationerDu har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och vi ser gärna att du har haft en liknande roll sedan tidigare, alternativt har du varit redovisningskonsult och skött ekonomin för olika bolag. Du har vanan att både arbeta strategisk och se till helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva ekonomifunktionen och affären framåt. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och agera. Du är strukturerad, noggrann och analytisk och har mycket goda kunskaper inom bokföring och lön. Du har goda IT-kunskaper, framförallt inom Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av elektronisk fakturahantering och Visma. Du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift och vi ser gärna att du ar arbetat inom en liknande bransch.
Din personlighet
Som person är du positiv och nyfiken, du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget som är under tillväxt. Du är en teammänniska som är mycket serviceinriktad och gillar att hjälpa både kunder som medarbetare. Du är analytisk och strukturerad samtidigt som du skapar engagemang och motivation hos människor omkring dig.
Så ansöker duVi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering så vänligen gå in på
www.pspartner.se för att ansöka. För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709861 eller via mail
johan.sjoberg@pspartner.seVi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.
"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid - till rätt organisation. Lite mer precist så arbetar vi med rekrytering, search och bemanning samt personalfrågor. Vi har närmare 50 år erfarenhet tillsammans och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på
www.pspartner.se "
Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPSPartner
AdressPSPartner
FABRIKSGATAN 7
41250 GÖTEBORG
KontorsadressFABRIKSGATAN 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2142858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.