Ekonomiansvarig Till Ten Points I Ängelholm
Experis Finance / Ekonomichefsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance i Ängelholm,
Båstad,
Helsingborg,
Örkelljunga,
Landskrona eller i
hela Sverige TEN POINTS är ett av Sveriges främsta skovarumärken som sedan starten 1983 tänker lite annorlunda. Inte störst men bäst är vårt motto och att jobba målmedvetet mot högt uppsatta mål är en självklarhet för oss. Tillsammans skapar vi skor som dagens samt framtidens konsumenter inte kan klara sig utan. Alla skor designas i Ängelholm och vi är stolta över att vara ett svenskt varumärke. Idag finns våra skor i butiker runt om i hela Europa och vi växer ständigt.
I samarbete med Experis Finance rekryterar vi nu en Ekonomiansvarig med placering på huvudkontoret i Ängelholm.
Publiceringsdatum2013-05-03Dina arbetsuppgifterSom Ekonomiansvarig kommer du att bland annat ansvara för:
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Lönehantering för tjänstemän
• Momsredovisning
• Intrastatrapportering och övrig myndighetsrapportering
• Budgetering och likviditetsplanering
Eftersom företaget vuxit finns behovet att anpassa och skapa rutiner för ekonomifunktionen som passar de behov företaget har idag och framöver. Detta kan vara att exempelvis bygga upp rutiner för månatligt resultat med kontoavstämningar, kvartalsbokslut och att utveckla rutiner avseende datasystem.
Ten Points omsatte 2012 ca 40 mSEK och ser stora möjligheter till fortsatt expansion.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med sex månaders provanställning. Om du inte vill jobba heltid kan företaget tänka sig att diskutera en tjänstgöringsgrad ner till 75%.
Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning. Du har minst fem års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter hos ett mindre bolag, och är trygg i att självständigt upprätta bokslut. Har du tidigare suttit som ekonomiansvarig och dessutom på ett handelsbolag är detta meriterande.
Företaget arbetar i huvudsak med systemen Navision och PayEx och tidigare erfarenhet från dessa ser vi som ett plus. Det är ett krav att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift, och ett önskemål är att du även gör det på tyska.
Vi sätter stor vikt vid din personlighet och du känner igen dig i egenskaper såsom flexibel, initiativtagande och strukturerad. Du skapar ordning runt omkring dig och tycker om att hjälpa dina kollegor att strukturera upp där det finns behov. För att passa in på kontoret tror vi också att du är prestigelös, positiv och socialt kompetent.
Vi erbjuder en tjänst där du får möjlighet att vara med att bygga upp och utveckla de ekonomiska rutinerna i ett växande företag med spännande framtid.
Kontaktperson för detta jobbTycker du att detta låter intressant? Sök då tjänsten genom att klicka på "Ansök" nedan med ett registrerat och uppdaterat CV samt ett personligt brev som berättar varför just du är rätt person för denna tjänst. Då tjänsten ska tillsättas snarast arbetar vi med ett löpande urval.
Har du frågor så är du välkommen att kontakta Mattias Larsson på Experis på telefon 042-371612 eller via mail på
mattias.larsson@se.experis.com .
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Larsson 042 37 16 12
FöretagExperis Finance
AdressExperis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1540858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.