Ekonomiansvarig till spännande verksamhet i centrala Stockholm

Avanzera Bemanning / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Till ett vikariat hos en av våra kunder söker vi dig som vill arbeta som ekonomiansvarig inom en väldigt spännande kulturell verksamhet i centrala Stockholm. Vikariatet är med start 30 juli 2012 och beräknas pågå under 1 års tid.

Detta är en visstids anställning antingen hos oss på Avanzera eller direkt hos vår kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester.

Publiceringsdatum
2012-03-16

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är både operativ och strategisk i sin karaktär och du erbjuds möjligheter att utveckla ekonomiadministrationen och initiera förbättringar inom både budget- och redovisningsarbetet. Du är organisationens enda expert i redovisnings- och ekonomifrågor. Organisationen består av ca 30 anställda.

Dina huvudsakliga ansvarsområden består av redovisning, rapportering, ekonomisk uppföljning och budgetering. Du kommer att ha både interna och externa kontakter (revisorer, bank, etc.) och stötta projektledare och andra interna intressenter i det ekonomiska arbetet.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande redovisningsarbete
• Redovisning av skatter och avgifter
• Period- och årsbokslut
• Årsredovisning och tillkommande ekonomisk rapportering till externa intressenter
• Budget och budgetuppföljning
• Periodisk och ad-hoc rapportering

Du får hjälp med löpande handläggning av leverantörsfakturor. Tjänsten erbjuder dig ett stort nätverk, dynamisk arbetsmiljö och periodvis högt arbetstempo.

Bakgrund
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med 5 års erfarenhet av att självständigt sköta ekonomi på ett mindre företag. Du får med fördel ha arbetat som ekonomiansvarig, ekonomichef eller controller och kan hela kedjan från verifikation till årsredovisning.

Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med bokslut, årsredovisning och rapportering. Du är en van datoranvändare med mycket goda kunskaper i Excel och har tidigare arbetat med integrerade ekonomisystem (helst Hogia Ekonomi). Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, handlingskraftig och har förmågan att arbeta på både ett diplomatiskt och smidigt sätt. Din personlighet präglas av god kommunikation, hög integritet och skinn på näsan.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-04
Ange följande referens när du ansöker: 51
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius, 08-545 283 03

Företag
Avanzera Bemanning

Adress
Avanzera Bemanning
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1188986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: