Ekonomiansvarig till Sjövärnskåren

Andara / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2018-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiansvarig till Sjövärnskåren" (publicerad 2019-01-07) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andara i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till Sjövärnskåren söker vi en erfaren och ansvarsfull ekonom som har flera års erfarenhet av att arbeta självständigt med helheten på en ekonomiavdelning. Du ansvarar för det ekonomiska flödet från löpande bokföring, leverantörsreskontra till bokslut och årsredovisning. Sjövärnskåren är en av 18 frivilliga försvarsorganisationer som styrs av en förordning och som där benämns Sjövärnskårernas Riksförbund (SVK RF). Till riksförbundet är 18 kårer anslutna och medlemsantalet är drygt 4 000. Kårerna är belägna längs kusten från Luleå till Göteborg. SVK RF erhåller uppdrag från Försvarsmakten (FM) och från Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Sjövärnskåren rekryterar och utbildar till marina befattningar i Hemvärnet, utbildar instruktörer samt bedriver ungdomsverksamhet.Sjövärnskårens kansli är beläget i fantastiska lokaler mitt på Blasieholmen i centrala Stockholm.

ArbetsuppgifterSom ekonomiansvarig på Sjövärnskåren ska du ansvara och samordna den ekonomiska förvaltningen. Du kommer att arbeta med varierande ekonomiska arbetsuppgifter såsom redovisning, bokslutsarbete, avstämningar, leverantörsreskontra, utbetalningar, fakturering samt löneadministration och underlag inför ekonomiska beslut. I organisationen kommer du att utgöra hela ekonomifunktionen vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska fråga och måste tycka om att arbeta självständigt.Tjänsten är underställd generalsekreteraren som är arbetsledare för kansliet med totalt fem anställda. I rollen har du tät kontakt med medlemmar runt om i landet. Sjövärnskåren arbetar gentemot frivilliga vilket ibland innebär arbete utanför ordinarie arbetstid. KvalifikationerEtt krav för att axla rollen som ekonomiansvarig på Sjövärnskåren är att du har flera års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du är förmodligen civilekonom eller har annan ekonomisk högskoleutbildning som kan bedömas som likvärdig. Andra färdigheter som krävs i tjänsten är god kunskap om ekonomisk förvaltning och flera års erfarenhet av att självständigt hantera hela den ekonomiska processen i en organisation. Kunskap om programmen Kontek Lön och Pyramid bokföringssystem är meriterande likväl som erfarenhet från arbete inom försvarsområdet eller av statlig styrning eller av frivilliga försvarsorganisationers ekonomiverksamhet är meriterande.
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint)- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Personliga egenskaperVi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Då du är ensam i rollen behövs en person som är självgående och stresstålig samt har förmåga att prioritera och strukturera sitt eget arbetssätt. Arbete innebär täta kontakter med medlemmar och kårer vilket ställer krav på mycket goda kommunikativa egenskaper och god samarbetsförmåga. Du är rak, tydlig och har pondus. Som person är du också flexibel, prestigelös och har hög integritet. Intresse och kunskap om båtliv och marin verksamhet är en fördel och arbetet ger möjlighet till besök vid våra skolor längs kusten. Det är viktigt att du har ett intresse för och vill lära dig mer om verksamheten inom Sjövärnskåren. Ledstjärnan i Sjövärnskårens verksamhet är örlog och sjömanskap.Mer om tjänstenSjövärnskåren erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor. Inom ansvarsområdet finns i framtiden goda möjligheter till effektiviserings- och förbättringsarbete. Kansliet är beläget i trevliga lokaler på Blasieholmen mitt i centrala Stockholm. Direktrekrytering- Tillträde: omgående
• Omfattning: heltid

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?

På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

Anställningsförmåner

Vi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

Medryckande medarbetaraktiviteter

Vi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

Hos oss blir du sedd och hörd

Vi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-11-08

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Gadd linda.gadd@andara.se 072-019 92 09

Företag
Andara

Adress
Andara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka

Kontorsadress
Järnvägsgatan 36, Nacka

Jobbnummer
4447212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Andara

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andara: