Ekonomiansvarig till pidab AB
SJR / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige pidab AB är ett konsultföretag med engineering för industrin, fokus och expertis inom process, processautomation och processsäkerhet. Vi arbetar också som kompetensstöd inom teknik och teknikupphandling, inköp och elbesiktning.
Företaget bildades 1990 och är sedan den 14 januari 2019 ett helägt dotterbolag till börsnoterade teknikkonsultföretaget Eurocon Consulting, ett företag med ca 280 medarbetare. pidab AB har 25 anställda i Göteborg, med tillgång till systerkontor inom Eurocon på åtta platser inom landet.
Nu söker vi en erfaren ekonomiansvarig som vill vara en del av bolagets framtida utveckling. Vi sitter i trevliga lokaler vid Fiskhamnen i Göteborg med mycket bra kommunikationsmöjligheter.
Publiceringsdatum2019-03-27Om tjänstenSom ekonomiansvarig på Pidab har du helhetsansvar för vår ekonomi. Du arbetar med allt från löpande bokföring, projektredovisning och fakturering till bokslut, rapportering och årsredovisning. Du sköter vår löneadministration och hanterar andra förekommande uppgifter inom HR. Vidare deltar du i budgetarbetet och gör uppföljning och analys mot utfall löpande. Du har kontakt med våra revisorer och arbetar med att utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer. I din roll har du personalansvar för två personer. Du jobbar nära bolagets VD och sitter med i ledningsgruppen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har arbetat flera år med redovisning, har erfarenhet av löneadministration och som trivs i en bred roll. Du är en van användare av Excel och får gärna ha ett systemintresse. Har du tidigare arbetat i konsultbranschen och har erfarenhet av projektredovisning är det positivt. Du har en utbildning inom ekonomi, troligtvis från högskolan.
Som person ser vi att du är självgående och trygg i din roll samt trivs i en prestigelös miljö med korta beslutsvägar. Du är social med en öppen framtoning och har lätt för att prata med alla. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och tar stort eget ansvar. Trivs du att arbeta i ett mindre team på ett familjärt företag som betonar delaktighet är du den vi söker!
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med SJR. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 23 april 2019. För att söka tjänsten går du in på
www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catharina Langert på telefon: 031-333 54 81. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatharina Langert
catharina.langert@sjr.seFöretagSJR
AdressSJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48 B, Göteborg
Jobbnummer 4694076
Observera att sista ansökningsdag har passerat.