Ekonomiansvarig till medelstort företag inom hemtjänst - personl

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiansvarig till medelstort företag inom hemtjänst - personl" (publicerad 2016-12-27) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assistans & Hemtjänst Stockholm AB i Stockholm, Sollentuna, Nacka, Haninge eller i hela Sverige

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB är ett hemtjänstföretag som har ett helt nytt fräscht kontor några minuter från City på Nedre Kungsholmen. Vi vänder oss till dig som troligen redan är ekonomiansvarig med god erfarenhet av tidsredovisning och löner samt bokföring. Vi finns i 5 kommuner i Stockholm och har ca 70 kunder och 60 anställda.

Assistans & Hemtjänst Stockholm AB söker just nu en ekonomiansvarig till vårt kontor på nedre Kungsholmen i Stockholm. Tjänsten ska starta omgående tills vidare, du tar över från en inhyrd konsult.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att tillhöra ett litet glatt gäng i ett nytt kontor där du självständigt innehar rollen som ekonomiansvarig och rapporterar huvudsakligen till VD. I rollen arbetar du självständigt och brett med olika varierade frågor inom ekonomi och övergripande ansvara för bolagets ekonomiska redovisning och rapportering. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
• Löne- och personalfrågor samt tillhörande tidsredovisning
• Löpande bokföring av företagets alla ekonomitransaktioner
• Ansvara för kundfordringar och leverantörsfakturor
• Hantera investeringar, avstämningar och huvudbok
• Medverka till att utveckla riktlinjer och ekonomirutiner inom bolaget
• Upprättande av årsredovisning och skattebokslut. Arbete inför revision
• Medverka i verksamhetskontroller

Vem är du?
Du har några års erfarenhet som ekonomiansvarig eller motsvarande samt vana att hantera den ekonomiska redovisningen och rapporteringen för en verksamhet. Du har goda kunskaper inom ovanstående arbetsuppgifter men framförallt inom löner och tidsredovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet från hemtjänstbranschen. Ett krav är att behärska Visma Lön och Visma Ekonomi
För att passa i rollen behöver du ha egenskaper som beskrivs som strukturerad, ordningsam och självgående. Du har lätt för att passa tider, hålla deadlines och har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor.

Vad kan vi erbjuda dig?
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB är ett privat hemtjänstföretag med kunderna i fokus med ett långsiktigt engagemang med våra beställare - Kommunerna. Vi värdesätter en balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Publiceringsdatum
2016-11-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-04

Kontakt
ada@assistanshemtjanst.se

Företag
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB

Adress
Assistans & Hemtjänst Stockholm AB
Gambrinusgatan 5 2 tr
11231 STOCKHOLM

Kontorsadress
Gambrinusgatan 5 2 tr

Jobbnummer
3144236

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assistans & Hemtjänst Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assistans & Hemtjänst Stockholm AB: