Ekonomiansvarig till interimsuppdrag hos spännande kund!

Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2016-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiansvarig till interimsuppdrag hos spännande kund!" (publicerad 2016-06-20) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Hur ser din arbetsdag ut?
Som ekonomiansvarig har du helhetsansvaret för företagets ekonomi och administrativa funktion, säkerställer bolagets interna rapportering samt är en direktlänk till ledningen. Du ansvarar för sammanställning av vecko- och månadsrapporter (resultat- och balansräkning samt cash flow), gör avstämningar av interna transaktioner i koncernen, sköter kontakt med bank och myndigheter, den löpande redovisningen, leverantörs- och kundkontakter samt kan få delta i förhandlingar rörande lön och MBL. Du fungerar sammanhållande för budgetprocessen och sköter budget och budgetperiodisering. Vidare ingår att göra lönsamhetsbedömningar och prognoser, analys samt förser ledningen med viktig finansiell information som behövs för framtida beslutsfattande. Du har en central roll ibland annat strategi-, forecast- och budgetarbete samt optimering av finansiella processer och metoder.

Du kommer att arbeta som konsult via Adecco på plats ute hos vår kund belägen i Hisings-Backa. Behovet är omgående och pågår initialt 3-6 månader men kan bli längre.

Vem trivs här?
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Du har förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv samt är väl införstådd och uppdaterad på gällande redovisningslagar och rutiner. Du har förmågan att arbeta såväl strategiskt som operativt, är analytisk samt strävar efter att förbättra verksamheten och löser problem som kan dyka upp längs vägen. Det krävs erfarenhet av komplexa transaktioner och frågor, och vikten av en pedagogisk och kommunikativ förmåga i tal och skrift är stor då koncernspråket är engelska. Vi ser att du tidigare haft det övergripande ekonomiska ansvaret samt är van att arbeta med budget, rapporter och prognos. Tidigare erfarenhet av inköp eller kostnadskontroll är meriterande.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2016-06-16

Ersättning
Enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Molander (rekryteringsansvarig)31-725 45 18

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2910193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: