Ekonomiansvarig till IBI International - SJR - Ekonomichefsjobb i Göteborg
Ekonomiansvarig till IBI International
SJR / Ekonomichefsjobb / Göteborg
2018-08-07

Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg

Publiceringsdatum
2018-08-07

Om företaget
IBI International AB är ett handelshus som köper och säljer olika byggmaterial såsom trävaror, plywood, dörrar, kakel och klinker mm. Idag omsätter företaget ca 380 Mkr och har kunder i över 70 länder. Företaget har 11 anställda på kontoret i Göteborg och ca 18 personer anställda utomlands. IBI International AB har kontor i Sverige, Brasilien, Kina och Colombia. Företaget har bästa möjliga kreditvärdighet (AAA).

Vår ekonomiansvarig går nu i pension och vi söker därför hennes ersättare. Är du en erfaren ekonomiansvarig som trivs med att arbeta i en liten organisation där det är korta beslutsvägar är det dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig hos oss har du helhetsansvaret för vår ekonomifunktion och till din hjälp har du en kompetent kollega som arbetar som redovisningsekonom. Förekommande arbetsuppgifter är:

* Likviditetsplanering och daglig kontroll av kassaflöde

* Daglig uppföljning av valutakurser och terminssäkringar

* Regelbunden kredituppföljning av kunder och leverantörer

* Uppföljning av redovisning och rapportering från dotterbolag ochlokalkontor

* Analys och uppföljning av löpande resultat, budget och projekt

* Kontakter med och rapportering till revisorer, banker ochmyndigheter

* Rapportering (månadsbokslut, årsbokslut, årsredovisning,kassaflödesanalys, etc)

* Personaladministration

* Utveckling av rutiner och processer för ekonomiavdelningen

Vi sitter i ljusa och fina lokaler nära Järntorget med utsikt över Göteborgs hamninlopp.

Bakgrund
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet av en liknande roll där du har ansvarat för och organiserat arbetet på en mindre ekonomiavdelning. Vi ser gärna att du har tidigare vana från internationell verksamhet, inom t.ex. trading eller handel.

Vi arbetar i SAP Business One, så erfarenhet från det är meriterande. Då engelska är vårt koncernspråk och vi har utländska dotterbolag så är en förutsättning att du är flytande i engelska i både tal och skrift. Behärskar du fler språk är det ett stort plus.

Som person är du initiativtagande, ansvarsfull och noggrann med ett analytiskt tänkande. Du är en kommunikativ person och har en god förmåga att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du har ett stort intresse av att arbeta med andra länder och kulturer och tycker det är stimulerande med utländska kontakter. Är du en prestigelös person som trivs att arbeta där det är högt i tak och en familjär stämning är detta tjänsten för dig.

Vi är ett företag som månar om vår personals hälsa och trivsel och som anställd erbjuds du flera förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och frukost varje morgon. Det anordnas även årligen gruppaktiviteter för personalen.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Sweden AB (SJR). Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 27 augusti 2018. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Liza Dahlin på telefon: 031-333 54 77. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liza Dahlin liza.dahlin@sjr.se 0766-471620

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
4278134


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: