Ekonomiansvarig till företag i söderort

Rekryteringsgruppen i Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rekryteringsgruppen i Stockholm AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Täby eller i hela Sverige

Rekryteringsgruppen söker för kunds räkning en självgående och noggrann ekonomiansvarig med start omgående. Kunden är verksam inom hantverksbranschen, omsatte 25 milj kr förra året, har 13 anställda och har sitt kontor i söderort. Vi söker nu dig med ett par års erfarenhet som ekonomiansvarig, ekonomiassistent eller revisor. Kunden söker dig som är pigg, alert, ambitiös och noggrann.

Notera att detta är en rekrytering och att du kommer bli anställd direkt av kund.

Huvudsakliga uppgift

Ekonomiansvarig ska ha det översiktliga ansvaret över företagets ekonomi och rapportera det nuvarande och framtida ekonomiska läget. Sköter företagets ekonomi genom att ständigt göra kontroller i form av att ta fram siffror som ledningen analyserar. Ekonomiansvarig ska, genom ständig uppsikt komma med förslag på förbättringar och möjliga åtgärder.

Är som säljadministratör behjälplig i allt säljarbete.

Förväntat resultat

Kontroll över företagets sammantagna ekonomi och rapportera avvikelser. Underlätta säljarbetet och vårda kundkontakter.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter

Ekonomiansvar:

Du skall vara behjälplig vid sammanställning av budget (likviditetsbudget, resultatbudget och investeringar), sköta bokföringen, upprätta bokslut, ta fram efterfrågade rapporter, ansvara för kundfakturering, kundfodringar och inkasso, upprätta årsbokslut och hålla kontakten med revisorn.

Säljadministratör:

I rollen som säljadministratör är du företagets ansikte utåt och du kommer att ha en nära kundkontakt, bidrar med underlag för nya kunder och vid behov svarar i ordertelefon samt lägger order. Du ansvarar även för webborder för grossistkunder, hanterar/hjälper till vid felfakturering, reklamation och krediteringar.

Publiceringsdatum
2015-11-10

Övrig information
Du ansvarar för praktiska funktioner på kontoret.

• Utbildningsbakgrund

• God kunskap och erfarenhet inom ekonomi och redovisning.

• God kunskap och erfarenhet inom löneadministration.

Kompetenser nödvändiga för befattningen:

• Yrkesteknisk kompetens

• God kunskap och erfarenhet inom ekonomi och redovisning

• Kunna se verksamhetens tillstånd och behov utifrån siffror

• Personlig dimension

• Arbetar självständigt inom det egna ansvarsområdet

• Kan på egen hand utforma rutiner och förbättringar i arbetssätt

• God prioriteringsförmåga

• Har en bra planeringsförmåga och ett strukturerat arbetssätt

• Social dimension

• Har lätt att på ett pedagogiskt sätt kunna förklara, för icke-ekonomisk personal, redovisningstekniska aspekter av det dagliga arbetet

• Bemöta kunder, leverantörer och andra företagskontakter på ett trevligt och professionellt sätt

• Förmåga att tänka nytt och vara öppen för förändring

• Mycket god samarbetsförmåga

• Vara flexibel

• Strategisk dimension

• Förstår företagets mål och kunna anpassa sin egen roll utifrån de mål företaget sätter upp

• Alltid vara uppdaterad på förändringar i skatte- och bokföringsregler

• Funktionell dimension

• Är en aktiv del i varumärket och bidrar till att skapa högt värde för kunden/användaren

• Har ett lösningsorienterat förhållningssätt

• Förmåga att använda sina kompetenser ovan för att prestera ett bra resultat

Erfarenheter som krävs:

• Ett par års erfarenhet av redovisning i olika ekonomisystem.

• God datorvana

• Grundläggande erfarenhet i Excel och Word.

• Engelska i tal och skrift.

Intervjuer sker löpande då tjänsten skall tillsättas omgående. Om du har några frågor gällande tjänsten så kontaktar du mig på

Vänligen inkom med din ansökan nu!

// Matz Thunberg, Rekryteringsgruppen

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-20
Ange följande referens när du ansöker: 62/39
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rekryteringsgruppen rekryteringsgruppen_mail@luceosolutions.com

Företag
Rekryteringsgruppen i Stockholm AB

Adress
Rekryteringsgruppen i Stockholm AB
12630
12630 0163

Kontorsadress
Vretensborgsvägen 29, 126 30 HÄGERSTEN

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2521192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rekryteringsgruppen i Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rekryteringsgruppen i Stockholm AB: