Ekonomiansvarig till Flygvapenfrivilliga
Andara / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till vår kund Flygvapenfrivilliga söker vi nu en erfaren och ansvarsfull ekonom som har flera års erfarenhet av att arbeta självständigt med alla redovisningsrelaterade frågor. Du ansvarar för hela det ekonomiska flödet från löpande bokföring, leverantörsreskontra till bokslut och årsredovisning. Flygvapenfrivilliga är en frivillig försvarsorganisation med cirka 3500 medlemmar. Flygvapenfrivilliga utbildar ungdomar, instruktörer, soldater och befäl till Försvarsmaktens förband. Flygvapenfrivilligas kansli är beläget i Gamla stan i Stockholm. ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiansvarig kommer du att arbeta med varierande ekonomiska arbetsuppgifter såsom redovisning, bokslutsarbete, avstämningar, leverantörsreskontra, utbetalningar, fakturering samt löneadministration. I organisationen kommer du att utgöra hela ekonomifunktionen vilket innebär att du innehar en viktig funktion för alla ekonomiska fråga och måste tycka om att arbeta självständigt. Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;
• Deklarationer
• Rekvirering av uppdrags- och bidragsmedel
• Skapa ekonomiska analyser och resultatrapporter
• Budgetarbete
• Säkerställa att organisationen följer lagar och riktlinjer som åligger föreningen och som ligger inom ekonomiansvarigs ansvarsområde
• Försäkringar och avtalsbevakning
• Arkivering enligt bokföringslagen
• Kontakt med revisorer
I tjänsten som ekonomiansvarig på Flygvapenfrivilliga rapporterar du till organisationens Generalsekreterare. I rollen har du tät kontakt med medlemmar runt om i landet. Tjänsten är deltid, 25 timmar per vecka och kan förläggas till 3 alternativt 4 dagar i veckan. KvalifikationerEtt krav för att axla rollen som ekonomiansvarig hos Flygvapenfrivilliga är att du har flera års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Andra färdigheter som krävs i tjänsten är god kunskap om ekonomisk förvaltning och flera års erfarenhet av att självständigt hantera hela den ekonomiska processen i en organisation. Kunskap om programmen Kontek Lön och Pyramid bokföringssystem är meriterande likväl som erfarenhet från arbete inom en ideell organisation, inom försvarsområdet eller av statlig styrning eller offentlig förvaltning är meriterande.
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint)
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Personliga egenskaperFör vår kunds räkning söker vi dig som hunnit skaffa dig en gedigen arbetslivserfarenhet och som känner att du fortfarande har mycket kvar att bidra med. Vi söker efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Då du är ensam i rollen behövs en person som är självgående och stresstålig samt har förmåga att strukturera sitt eget arbetssätt och sätta gränser. Du har pondus, god kommunikativ och social förmåga. Som person är du positiv, flexibel, prestigelös och har hög integritet.
Mer om tjänstenFlygvapenfrivilliga erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor. Du tar över ett väl strukturerat och väl fungerande ansvarsområde med möjligheter till utvecklings- och förbättringsarbete i framtiden. Kansliet är beläget i trevliga lokaler i Gamla Stan i Stockholm. På Flygvapenfrivilligas kansli arbetar du tillsammans med en mindre grupp av väl sammansvetsade och mycket erfarna kollegor. DirektrekryteringTillträde: September/Oktober 2018 Omfattning: Deltid, 25 timmar per vecka fördelat på 3 till 4 dagar, anställningen inleds med en provanställning om ca 5 månader
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Andara
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-05-09ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLilian Norin
lilian.norin@andara.se 08-409 256 06
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 4136652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.