Ekonomiansvarig till Adaptit

Bravura Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-05-30

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Adaptit har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Adaptit en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Adaptit är en konsultbyrå som vägleder digital transformation med sikte mot samhällsviktiga verksamheter. De drivs av viljan att göra positiv skillnad för samhällsutvecklingen och har högt ställda mål på Adaptit är en konsultbyrå som vägleder digital transformation med sikte mot samhällsviktiga verksamheter. De drivs av viljan att göra positiv skillnad för samhällsutvecklingen och har högt ställda mål på vad de vill uträtta tillsammans. Adaptits verksamhet sker människor emellan och deras konsultmannaskap bottnar i en naturlig kreativitet. De har en ödmjukhet inför den tillit de byggt upp tillsammans med deras kunder - den ger mod att tänka nytt och föreslå nya lösningar. Hos Adaptit är det alltid nära till beslut. De har en målmedveten satsning på självledarskap och deras medarbetares personliga utveckling och hälsa. Adaptit satsar på kompetensutveckling för att stärka sig både individuellt och kollektivt.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiansvarig ansvarar du för Adaptits hela operativa ekonomi från ax till limpa. Det innebär allt från hantering och bokföring av leverantörsfakturor till godkännande av tidsredovisning och fakturering. Utöver ekonomifunktionen så innebär tjänsten att administrera företagets pensioner, försäkringar, förmånsbilar samt allmän administration och support till organisationen. Vidare genomför du även månadsbokslut och rapportering. Du är en del av den operativa ledningsgruppen. Här har du ett helhetsansvar för ekonomin i ett mindre och expansivt bolag där din vardag kommer växlas mellan enklare bokföring och avancerade analyser.

Adaptit består idag av 30 medarbetare där du har ett nära samarbete med Affärs- och beläggningsansvarig samt People & Culture kring konsultrelaterade operativa frågor. Därtill samarbetar du även med den externa byrå som hanterar lön. Rollen kompletteras av en inhyrd Controller som ansvarar för hantering av ekonomimodell, årsbokslut samt styrelserapportering.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst 3 års erfarenhet av en kvalificerad roll inom ekonomi
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift
• Erfarenhet av lönehantering och redovisning/bokföring

För att lyckas i rollen som ekonomiansvarig är du kommunaktiv och har lätt att förklara ekonomiska sammanhang. Du tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och kan enkelt strukturera och prioritera rätt saker. Du är noggrann med förmågan att upptäcka sådant som andra ofta missar i kombination med att du är handlingskraftig och förstår värdet av att komma framåt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, är hjälpsam och ställer upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Slutligen ser vi att du trivs i tätt samarbete med andra där du uppskattar en miljö där man delar tankar och insikter med andra.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Södermalm, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6691880

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: