Ekonomiansvarig som brinner för siffror

Experis Finance / Redovisningsekonomjobb / Svenljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Svenljunga, Tranemo, Borås, Gislaved, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Svenljunga, Borås, Gislaved, Ulricehamn, Gnosjö eller i hela Sverige

Care of Sweden utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster till vården. Det har man gjort sedan 1992 och befinner sig i ett mycket expansivt skede. Företaget är specialiserat på madrasser och dynor som används för att förebygga och som hjälpmedel vid behandling av trycksår. Kunderna är landsting, kommuner och privata vårdgivare över hela landet samt återförsäljare i främst Europa, Mellan Östern och Australien. Verksamheten är certifierad enligt ISO 9001, 13485 och 14001. Care of Sweden har fyra år i rad utsetts till ett superföretag av Veckans Affärer. Företagets huvudkontor ligger i Svenljunga, men kommer efter årsskiftet att flytta till Tranemo, strax söder om Borås. Se vidare www.careofsweden.se

Nu rekryterar Experis på uppdrag av Care of Sweden en ekonomiansvarig med placering i Svenljunga/Tranemo.

Publiceringsdatum
2012-09-12

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att sköta och ansvara för företagets löpande redovisning med bland annat registrering och kontroll av ankommande fakturor, kund- och leverantörsreskontra, kontoavstämningar, kassarapporter och underlag för betalning av leverantörsfakturor. Månadsvis ingår att ansvara för företagets momsredovisning samt skattedeklarationer. Du ansvarar för lönehanteringen vari även ingår kontroll och avstämning av registrerad tid, registrering av nyanställda etc. Du bidrar också med underlag till ekonomisk rapportering och underlag för bokslut. I tjänsten ingår även att sköta den löpande bokföringen för ett antal mindre dotterbolag.

Vem är du?
Du har lägst gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande och minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har lätt för att se helheten i redovisningen, balans och resultat. För tjänsten krävs att du behärskar moms- och skatteredovisning. Du har god datavana och Officepaketet är inget problem för dig. Erfarenhet av arbete i större affärssystem krävs för tjänsten. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten.

Som person är du självgående, noggrann och strukturerad. Du är initiativrik, har lätt för att samarbeta och tycker om att ha kontakt med andra i ditt arbete. Du har stor integritet, är ansvarsfull och har inga problem med att hantera känslig information. Du är prestigelös och trivs på en arbetsplats där man får rycka in där och när det behövs.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis, rekryteringskonsult Karina Andersson, 033-23 74 62. Sista ansökningsdag är den 26 september.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karina Andersson, 033-23 74 62

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1337823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: