Ekonomiansvarig sökes till Prima Office AB, deltid

Poolia / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Prima Office AB utvecklar, låter tillverka och marknadsför egendesignade förvaringsmöbler för kontor sedan 1987. Huvuddelen går på export med ett återförsäljarnät till ett flertal europiska länder och med lager i bl.a. Norge och Storbritannien. Produktionen sker bl.a. i Småland där även huvudlagret är beläget. Omsättningen ligger idag på SEK 25 milj. Läs gärna mer på www.primaoffice.se
Kontoret, med 7 anställda, är beläget i öppna och trivsamma lokaler på Kungsholmen i Stockholm med utsikt över Karlbergs Slott. Vi söker nu dig som vill vara med i detta gäng och arbeta som ekonomiansvarig två dagar i veckan. Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig ett år framåt från och med augusti månad.
Poolia erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Ditt arbete hos oss leder till ett omfattande och eftertraktat CV, som passar för både nationella och internationella karriärer. Som anställd erbjuds du en introduktionsutbildning samt ett varierat utbildningsprogram hos t.ex. Företagsekonomiska Institutet och du kan på så vis ytterligare investera i din karriär och yrkesroll. Din anställning på Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen (före detta HTF) och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Publiceringsdatum
2008-05-05

Arbetsuppgifter
Verksamheten drivs med ett väl utvecklat ekonomisystem i Hogia. Som ekonomiansvarig är du direkt underställd VD och ansvarar för att ekonomifunktionens uppgifter, enligt nedan, sköts utan direkt arbetsledning.

Dina arbetsuppgifter
• löpande redovisning och bokföring
• kontoavstämning vid varje månadsskifte
• månatlig intäktsrapport i Excel
• periodiserade månadsbokslut med uppföljning
• upprätta årsbokslut samt årsredovisning
• inkomstdeklaration till Skatteverket
• skatte- och momsdeklarationer för Sverige, Norge och England
• kvartalsredovisning över EU-försäljning från Sverige och England
• likviditetsövervakning
• kravhantering av kundfordringar
• kontroll av fakturor avseende varuinköp
• enkel lönehantering.

Erfarenhet
Du som söker har minst fem års erfarenhet av liknande arbete. Troligtvis är du utbildad civilekonom. Dokumenterade ledaregenskaper är meriterande.
Mycket goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav. Du har även mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet från Hogia Handel Ekonomi är meriterande.
Stor vikt läggs vid din personlig lämplighet och för att lyckas i din roll tror vi att du har god förmåga att skapa överblick, avgöra prioritet och strukturerat leda ett bra samarbete.
Varmt välkommen med din ansökan.

Företaget
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.

Arbetstider och omfattning
Deltid

Ersättning
Träningsbidrag, sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang såsom seminarier och konsultträffar.

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: STHLM10ZENRTD
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Poolia

Adress
Poolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm

Jobbnummer
211097

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia: