Ekonomiansvarig sökes till Falun
Bemannia Kontor / Ekonomichefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Trivs du i en ledande roll på ett mindre bolag med mycket ansvar och varierande ekonomiarbete? Vår kund söker nu en ansvarig ekonom för att stötta upp ekonomiavdelningen.
Om uppdragsgivaren:
Vår kund är ett kommunalägt bolag som äger, förvaltar, och hyr ut anläggningar, samt har flera stora utvecklingsprojekt för att rusta inför framtiden. Idag arbetar nio personer på bolaget och det finns i dagsläget en ekonomiassistent/fastighetsadministratör som arbetar inom ekonomi- och administrationsenheten.
Publiceringsdatum2018-05-17ArbetsuppgifterSom ekonomiansvarig kommer du ingå i ledningsgruppen för bolaget och ha ett övergripande ansvar för redovisningen i företaget efter lagar och regler, upprätta budget på aggregerad- och detaljnivå i samarbete med VD och fastighetsansvarig, hantera månadsbokslut/budgetuppföljning, tertialrapporter och årsbokslut/årsredovisning, samt likviditetsplanering/likviditetsprognoser/likviditetsbevakning. Du kommer även ansvara för/bevaka låneportföljen och ha kontakt med kommunens ekonomikontor gällande de förmedlade lånen, utföra investeringskalkyler/hyrestillägg, samt utföra controllerarbeten såsom analys och efterkalkylering av hyror, nyckeltal med mera. Utöver detta ingår att föredra ekonomipunkterna på styrelsemöten, göra arbetsgivar- och momsdeklarationen, ansvara för att företaget har rätt moms på varor och tjänster vid fakturering, samt indexuppräkning av hyrorna inför nytt årsskifte. Administrativa arbetsuppgifter kommer också vara en del av arbetet såsom att vara sekreterare på styrelsemöten och skriva protokoll, anmäla ändringar av styrelsen till Bolagsverket, samt vara GDPR-ansvarig.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning
• Ett par års erfarenhet av liknande arbete
• Självgående i månadsbokslut/budgetuppföljning, tertialrapporter och årsbokslut/årsredovisning
• Det är meriterande om du har någon form av fastighetsbakgrund
Tjänstens omfattning och tillträdeTjänsten avser ett konsultuppdrag på 100% med start i juni och beräknas pågå till och med december 2018.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress:
alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAlexandra Lindholm
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 4149449
Observera att sista ansökningsdag har passerat.