Ekonomiansvarig med HR

Platsa AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Platsa AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Är du erfaren ekonom som söker en kombinerad roll där du får möjlighet att axla ett helhetsansvar för ekonomi och HR? Drivs du dessutom av att få vara med och påverka, utveckla och förbättra befintliga processer och rutiner? Då kanske du är precis den vi söker! Vi på Svensk Armering och Betongbyggen söker en ekonomiansvarig till vårt huvudkontor på Hisingen. Läs vidare för mer information kring tjänsten och vem vi söker.

Svensk Armering & Betongbyggen AB
Svensk Armering & Betongbyggen grundades år 2007 och har sedan dess strävat efter att bli den bästa entreprenören och leverantören för betongarbeten. Genom att ta till vara och föra över kunskap kring platsgjutna betongkonstruktioner och förädla tekniken skapas förutsättningar för att öka effektiviteten och möjliggöra att kunskapen lever vidare. För oss på SABB är kvalitet en avgörande faktor för vår framgång, och vi lägger därför stor vikt vid att upprätthålla vårt integrerade kvalitets- och miljöledningssystem. Nu söker vi en ekonomiansvarig/HR-ansvarig som vill bli en del av vårt härliga gäng i Göteborg!

Ekonomiansvarig med HR
Rollen som ekonomiansvarig hos oss innebär att du kommer ha en bred och varierad tjänst där du har yttersta ansvar för löpande hantering av fakturering, löner och avstämningar för både SABB och Gothia Armering. Du kommer jobba nära övriga funktioner i företaget och bland annat hjälpa till med beställning av kurser, skyddsutrustning och arbetskläder. Som stöd eller bollplank i den här rollen kommer du också ha nära dialog med vår externa redovisningskonsult som hjälper oss bland annat i samband med årsbokslut. Sammanfattningsvis innebär tjänsten:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löneadministration (ca 35 löner/mån)
• Projektavstämning med ansvarig projektledare
• Likviditetsrapporter
• Kvartalsbokslut + förberedande årsbokslut
• Rapportering till myndigheter
• Avstämningar med byggnads gällande ackord
• Avtalshantering och administration kring tjänstebilar
• Planering och bokning av gemensamma resor/kickoff/events

Tjänstens sysselsättningsgrad är heltid måndag-fredag kl. 06:45-16:00 med möjlighet till flex enligt överenskommelse.

Vad erbjuder vi dig?
Hos oss på SABB förstår vi att vår personal är vår största framgångsfaktor. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en så trivsam och stark företagskultur och arbetsmiljö som möjligt för våra anställda. Vi erbjuder personalförmåner via Benify, löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, flex och möjlighet att arbeta hemifrån ett par gånger i veckan. För oss är det också viktigt att ha roligt tillsammans och hittar därför på gemensamma aktiviteter några gånger per år.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i dig själv, är van att fatta beslut men samtidigt lyhörd som person. Du har gedigen erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och trivs i en roll med många kontaktytor. Du trivs i en bred roll med varierade ansvarsområden och har inga problem att se vad som behöver göras eller skifta fokus vid behov. Det du inte redan vet har du inga problem att ta reda på, och är en riktigt "doer". Du är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta vilket också avspeglar din arbetsprestation. Du ser inga problem med att stötta upp eller hjälpa till där du behövs, även om det ligger utanför din arbetsbeskrivning. För dig är det, precis som för oss, viktigt att alla jobbar tillsammans för att nå gemensamma mål.

Publiceringsdatum
2022-04-13

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom Ekonomi
• Erfarenhet av liknande arbetsroll
• Goda kunskaper i Excel
• B-körkort

Meriterande

• Affärssystem Visma
• Erfarenhet från liknande roll inom byggsektorn

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Sista ansökningsdatum: 2022-05-15

Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänst: Heltid, måndag-fredag kl. 06:45-16:00 med möjlighet till flex

Ort: Göteborg

Platsa ansvar för rekryteringen av denna tjänst. Vid en anställning blir du anställd direkt av kund. Eventuella frågor hänvisas direkt till ansvarig rekryterare:

Evelina Löfberg, civ. ek, evelina.lofberg@platsa.se, 0733-28 18 60

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Platsa AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Platsa AB (org.nr 556952-8846), http://www.platsa.se

Arbetsplats
Platsa

Kontakt
Evelina Löfberg
evelina.lofberg@platsa.se
0733-28 18 60

Jobbnummer
6537116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Platsa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Platsa AB: