Ekonomiansvarig för en koncern innehållande 3 bolag.

Ngo Factory AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ngo Factory AB i Stockholm, Haninge eller i hela Sverige

Ekonomiansvarig för en koncern innehållande 3 bolag.
Har du några års erfarenhet av redovisning och är redo för nästa steg i karriären?
Då kan du vara den vi söker! I rollen som ekonomiansvarig kommer du välkomnas till en familjär och prestigelös arbetsplats där samtliga medarbetare strävar efter en god gemenskap.
Information om företaget
Koncern innehållande 3 bolag:
Holdingbolag (2 anställda)
Fastighetsbolag (inga anställda)
Försäljningsbolag (i dagsläget 7 anställda)

Du kommer att vara anställd i försäljningsbolaget. Bolagets verksamhet är att bedriva import samt försäljning av restaurang-, bageri- och storköksmaskiner inom livsmedelssektorn
Företagets primära kundgrupper är Storköksgrossister, restaurang och livsmedel.

Publiceringsdatum
2022-11-23

Dina arbetsuppgifter
Hantering av inkommande kundinbetalningar, även vid behov vara behjälplig med garantiärenden men även uppföljning av obetalda förfallna kundfordringar.
Eurocard hantering gällande bokföring och kontering av kvitton.
Framtagning av underlag inför löneperiod såsom fakturaunderlag från Circle K. samt löneassistera i de bägge bolag som har anställda.
Kontakt med berörda myndigheter vid behov.
Avslut och stängning av bokföringsmånad samt uttag av månatliga rapporter för avstämning.
Avstämning/Kontroll av löner månatligt samt även löne-system pa årsbasis inför bokslutet.
Ansvar för månatliga avstämningar av balanskonton. Speciellt viktigt är uppföljning av konto kopplat till order/lager. Därutöver bank, upplupna interims- fodringar och skulder samt uppföljning av kund- och leverantörsjournal.
Upprättande av Momsunderlag för svensk omsättning men även EU samt Icke EU-försäljning Därutöver tillkommer omvänd skattskyldighet såsom EU och Icke EU-inköp vilket inkluderar avstämningar och uppföljning via Excel-arkdå det händer att införandet av fakturor inte klassificeras korrekt.
Detta innebär att följa upp att samtliga icke-EU leverantörers inköp och garantiärenden sà att de tullunderlag som erhållits har hanterats korrekt. Detta eftersom de är en del i moms- redovisningsunderlaget, och vid felaktigheter kunna återkoppla till speditörer när erhållet tullunderlag är inkorrekt, (gäller framför all att veta skillnaden mellan ICKE EU och Brexit)

Bakgrund
Motsvarande redovisningskonsult eller revisor, du skall tycka om att jobba med siffror och analyser men också kunna ta del av den dagliga verksamheten vid behov
Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller motsvarig arbetslivserfarenhet.
Har 2-3 års erfarenhet från en roll inom redovisning, exempelvis som redovisningskonsult eller redovisningsekonom.
Har kunskap och erfarenhet av månads- och årsbokslut.
Har förståelse och kunskap inom rapportering, budgetering och att lägga forecast.
Har erfarenhet av leverantörsfakturor, kunskap inom fakturahanteringssystemet
Vana att hantera och se helheten gällande datasystem samt applikationer, inte vara rädd för att fråga, vara ödmjuk i sin framställan.
Kunskap i aktuella skatteregler, mervärdeskattelagar, då bolaget har en omfattande handel med omvärlden.
Kunna upprätta bokslut /årsredovisning med tillhörande bilagor samt skattedeklaration för bolagen.
Kunna lagerhantering - eller vara villig att lära sig då merparten av inköpen lagerförs.
Kunna tala och uttrycka dig på engelska men framför all skriftligen då det förekommer kontakter med utomnordiska leverantörer

Vi arbetar förnärvarande i ett datasystem (Mamut) som är integrerat med följande moduler Order/Fakturering/Inköp/Lager samt Redovisning (Årsredovisningsdelen är aldrig använd då vår revisor arbetat i ett eget bokslutssystem med koppling till beskattning).Lönesystemet är VISMA
Som person är du:
Strukturerad
Självgående
Samarbetsvillig
Noggrann


Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
Möjlighet till att jobba hemifrån någon dag i veckan finns.
Rekryteringsprocessen hanteras av NGO Factory och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av NGO Factory.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Har ni frågor gällande tjänsten, kontakta
Nelly@ngofactory.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-23

Adress
Ngo Factory AB
Kungsgatan 71
12068 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ekonomiansvarig".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ngo Factory AB (org.nr 556663-6931)
Kungsgatan 71 (visa karta)
120 68  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: nelly@ngofactory.se

Kontakt
Rekryteringsansvarig
Yankuba Daffeh
yankubadaffeh@ngofactory.se

Jobbnummer
7199499

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ngo Factory AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ngo Factory AB: