Ekonomiansvarig/Controller till Hantverksdesign

Lundin & Boström / Ekonomichefsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lundin & Boström i Avesta, Hedemora, Fagersta, Säter, Smedjebacken eller i hela Sverige

Hantverksdesign är ett premium företag i byggbranschen med tillgång till ett eget finsnickeri. Vi utför total- och delentreprenader till privatpersoner samt egna större nyproduktioner med fokus på Storstockholmsområdet. Vi har hjälpt många att förvandla sitt hem till ett drömboende som är svårt att lämna.

Alla våra medarbetare, projektledare, byggnadsarbetare, montörer, snickeripersonal och administration, har stor erfarenhet av bygg och inredning där resultatet och kvaliteten styr vårt arbete. Projektet ska flyta enkelt och smidigt och vi ger aldrig avkall på kvaliteten och arbetsmiljön. Huvudkontoret och finsnickeriet finns i Avesta, vår utställningslokal och tillika Stockholmskontor finns i Danderyd. Vi är idag 30 anställda och jobbar tätt med våra utvalda underentreprenörer som medför att arbetsstyrkan som oftast arbetar i vårt namn, uppgår till över 100 personer. Vi är i en utvecklingsfas och vi är övertygade att det kommer att bli en både intressant och utmanande resa men som i slutänden blir både rolig och lärorik för alla.



Ekonomiansvarig/Controller

Publiceringsdatum
2019-04-26

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig/Controller hos oss ska du verka som ett stöd till alla medarbetare i vår verksamhet. Det handlar om att bevaka bolagens övergripande lönsamhet genom att aktivt medverka och styra lönsamheten i nya och pågående projekt så väl som i vår produktion. I rollen ingår du i bolagets ledningsgrupp och har personalansvar för en ekonomiassistent.

Du är ansvarig för bolagets hela ekonomiprocess, från löpande rutiner för redovisningen till månadsbokslut och framställande av ett årsbokslut. I detta ingår även en aktiv roll att bevaka och driva alla likviditetspåverkande rutiner. Rollen innefattar även ansvaret att se till att lämpliga rutiner finns för att framställa budget och prognoser genom att ha kontroll på verksamhetens orderstock. Utöver detta ingår även det övergripande ansvaret av att löneadministrationen och dess rutiner fungerar.

Ur ett affärsperspektiv är det även viktigt att stödja försäljning och projektorganisation med relevanta och kvalitativa rapporter av olika slag, för både interna- så väl som extern ändamål.

Rollen innebär även att du är involverad i allt arbete med att utveckla vårt arbetssätt vad gäller rutiner och flöden i syfte att kontinuerligt skapa bättre förutsättningar för en bra leverans, hög kvalitet, stabil lönsamhet i allt vi företar oss.

Övriga arbetsuppgifter är att verka som förvaltare och kontaktperson av våra affärssystem.



Kvalifikationer
Du är utbildad civilekonom eller gymnasieekonom med påbyggnadsutbildning. Oavsett utbildningsnivå så har du flera års arbetslivserfarenhet av att sköta ekonomiarbetet i produktions- och projektdrivna företag.

Du bör tidigare ha arbetat som Ekonomiansvarig i ett entreprenörsdrivet företag och vi värdesätter tidigare erfarenheter av kvalificerat ekonomiarbete primärt från byggbranschen. Erfarenheter från andra branscher så som bank, konsult eller produktion kan var meriterande.

Väsentliga kunskaps- och erfarenhetsområden är

• Redovisnings-, bokslutsarbete och framställande av årsbokslut.
• Internhandel och koncernredovisning
• Produktionskalkylering och vinstavräkningsmodeller för projekt
• Hantering av deklarationer (moms, arbetsgivaravgifter, skatt, inkomst, Rot)
• Skatteberäkning

En naturlig del är att på ett enkelt sätt kunna kommunicera och diskutera ekonomi och lönsamhetsfrågor med VD, Ledningsgrupp och medarbetare.

En minst lika viktig kvalifikation är ett djupt Intresse för att hjälpa och samarbeta med olika delar av organisationen i olika typer av projekt samt ett flexibelt sinne, vilja att förändra och effektivisera.



Du är väl bekant med hur ekonomi- och affärssystem skapar rätt förutsättningar för en verksamhet och det är mycket meriterande i det fall kunskaper finns avseende Fortnox, Visma lön och projektledningssystemet Next. Vi förutsätter mycket goda kunskaper i Excel och Word och att du formulerar dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.



Personligt

För att lyckas i rollen behöver du ha både en analytisk och verbal förmåga och vara duktig på muntliga och skriftliga presentationer.

Du har en förmåga att få andra att förstå siffror och förklarar på ett pedagogiskt sätt.

Vi söker efter dig som är kundfokuserad (internt och extern), en målstyrd lagspelare, har en hög kapacitet och har god självinsikt och integritet. Du gillar utmaningar, att ta ansvar för genomförande av egna arbeten och är bekväm med att leda, delegera, prioritera och följa upp beslutade arbetsuppgifter.



Tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare

Tillträde: så snart som möjligt

Sysselsättningsgrad: 100 %, dagtid

Arbetsplats: Avesta, men resor till vårt kontor i Stockholm förekommer



Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar Hantverksdesign med Lundin & Boström HR AB.

Du söker tjänsten på lundinbostrom.se senast 19 maj 2019, ansök med CV och personligt brev.

Kontakta gärna rekryteringskonsult Maria Lindström 070-510 12 50 eller maria.lindstrom@lundinbostrom.se om du har frågor.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lundin & Boström

Adress
Lundin & Boström
Borganäsvägen 42
78433 Borlänge

Kontorsadress
Borganäsvägen 42

Jobbnummer
4754960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lundin & Boström

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lundin & Boström: