Ekonomiansvarig Controller
Landmann Skandinavia AB / Ekonomichefsjobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Vaggeryd,
Gnosjö,
Aneby,
Jönköping,
Sävsjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landmann Skandinavia AB i Vaggeryd Landmann Skandinavia AB söker en ekonomiansvarig controller med tydligt affärs- och verksamhetsfokus som ska leda och utveckla ekonomifunktionen i den nordiska organisationen med tillhörande dotterbolag.
Rollen som ekonomiansvarig är mångsidig och innefattar totalansvar för hela ekonomin i alla bolag med rapportering till koncernledning. Prioriterade arbetsområden sammanfattas i följande tre områden:
Ekonomi - Ansvara för ekonomifunktionen med redovisning och rapportering. Uppdatering av rutiner för optimal hantering av administrativa rutiner för alla bolag i Skandinavien. Controlling med nyckeltalsanalys och uppföljning mot budget. Månads- och årsbokslut med konsolidering och rapportering till koncernmoder och ägare. Erfarenhet att slutföra egna bokslut är ett krav.
HR - Övergripande ansvar för avtal, arbetsmiljö och personalutveckling. Vara företagets representant i avtalsfrågor och lönehantering. Långsiktigt arbeta för en god arbetsmiljö och Landmanns arbetsgivarvarumärke i norden. Vi önskar att du har intresse för personalutvecklingsfrågor och vill utvecklas inom HR-området. Meriterande med erfarenhet av lönehantering och kunskap om arbetsrätt.
Ledarskap - Operativt leda ekonomiavdelningen med personalansvar för en person. Bidra i strategiska frågor tillsammans med övriga i ledningsgruppen. Representera företaget vid ekonomisk redovisning. Meriterande med erfarenhet av koncernrapportering och vana av visualisering av nyckeltal.
Som person har du lätt att samverka med andra och delar med dig av information och din expertis för att få laget att prestera. Du är strukturerad i ditt arbete och analyserar och följer upp med god planering på både kort och lång sikt. Du motiveras av att hitta lösningar för att utveckla och effektivisera arbetssätt och rutiner och driver gärna själv utveckling- och förbättringsprojekt som är värdeskapande för hela organisationen. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Landmann erbjuder en nyckelroll i ett väl etablerat företag med en tydlig målsättning för fortsatt expansion på den nordiska marknaden och i baltikum. Förutom en stark marknadsposition och bred produktflora finns också lång erfarenhet med hög kompetens och stort engagemang som kännetecknar företagskulturen och har givit bolaget dess historia.
Landmann är den ledande tillverkaren av gasol- och kolgrillar i Europa med produkter som kännetecknas av prisvärdhet, hög kvalitet, funktionalitet och brett sortiment. Landmann Skandinavia AB startade 1993, ligger i Skillingaryd och levererar till återförsäljare och grossister för den nordiska marknaden samt delar av Baltikum. Omsättningen uppgick 2017 till ca 160 MSEK och bolaget har 25 anställda.
Läs mer på:
www.landmann.seI denna rekrytering samarbetar vi med TOL Kompetens som är specialister på utveckling av team, organisation och ledarskap. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Svante Westerberg på 036-16 22 00. Du söker tjänsten via denna sida. Vi önskar din ansökan så snart som möjligt eller senast 20 maj. Rekryteringsprocessen beräknas ta ca 4 veckor efter sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
80-100%. Tillträde: Efter överenskomelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-04-26ErsättningEfter överenskomelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-27
Ange följande referens när du ansöker: 2018/3
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSvante Westerberg, Rekryteringskonsult 036 16 22 00
FöretagLandmann Skandinavia AB
AdressLandmann Skandinavia AB
Fjällgatan 6
55439 Jönköping
KontorsadressFjällgatan 6
Jobbnummer 4109347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.