Ekonomiansvarig/Administratör

StyrelseAkademien Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos StyrelseAkademien Stockholm i Stockholm

StyrelseAkademien är en ideell förening, som verkar för bättre styrelsearbete i svenska företag och organisationer. Verksamheten bedrivs i form av ett antal riksföreningar sammanhållna i StyrelseAkademien Sverige. De omkring 3600 medlemmarna är framför allt styrelseledamöter, företagsledare, entreprenörer och ägare. Föreningen arbetar med utbildning, nätverk, rekrytering och opinionsbildning. Vid kansliet i centrala Stockholm arbetar 3 personer. StyrelseAkademien befinner sig i ett expansivt skede och söker nu en nyckelmedarbetare. Läs mer om oss på www.styrelseakademien.se.
Ekonomiansvarig/Administratör till StyrelseAkademien Stockholm
Din uppgift som ekonomiansvarig/administratör blir att bygga upp de administrativa processerna i allt som ett föreningskansli med omfattande utbildnings- och seminarieverksamhet behöver. Den löpande bokföringen sker externt. Du kommer att ansvara för ekonomisk redovisning inklusive fakturering, personaladministration, utbildningsadministration samt assistera VD gällande samordning och utveckling av kansliet. Du fungerar också som administrativt stöd till övriga funktioner inom föreningen.
Exempel på rapporter och ansvarsområden:
• Avstämning och uppföljning av månads-, halvårs- och helårbokslut
• Projektredovisning
• Fakturering och fakturakontroll
• Budget och budgetuppföljning
• Offerthantering
• Bankkontakter och försäkringsfrågor
• Avtal
• Statistik och nyckeltal
• Personaladministration
Tjänsten är till att börja med 80 % men kan eventuellt komma att bli 100 % på sikt.
Vi söker dig som:
• Har minst ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller högskoleutbildning inom ekonomi, personaladministration eller organisationsutveckling.
• Har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter inom löpande redovisning, ekonomisk uppföljning, administration och utveckling av administrativa rutiner.
• Har god vana vid Office-paketet och dess mallar. Om du har erfarenhet av webbpublicering så är det ett plus.
• Uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift
• Om du har erfarenhet från utbildnings- eller evenemangsnäringen eller från intresseorganisation, så är det meriterande.
Då vi är en liten arbetsplats lägger vi stor vikt vid personlighet.Samarbetsförmåga och servicekänsla är avgörande. Arbetsuppgifterna är mycket skiftande och består av rutinuppgifter såväl som mer ansvarsfyllda projekt. Du är organiserad, ansvarskännande och kan prioritera. Du tar egna initiativ och du får saker gjorda. Har du ett positivt och öppet sätt och kan behålla lugnet när det är stressigt, så kommer du att trivas hos oss!
Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du bli delaktig i vidareutvecklingen av en modern, flexibel och kostnadseffektiv medlemsorganisation, som växer i en tid då frågan om betydelsen av effektivt styrelsearbete är mycket aktuell.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa vår rekryterare Gabriella Hedlund på Chefspoolen, tel 0709955888.
Välkommen med din ansökan via Ansök-knappen nedan.
Urvalet sker löpande, så var vänlig och skicka in ansökan omgående, dock senast 13 maj.

Publiceringsdatum
2011-05-02

Arbetstider och omfattning
80% tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-13
Ange följande referens när du ansöker: 8438
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Gabriella Hedlund

Företag
StyrelseAkademien Stockholm

Adress
StyrelseAkademien Stockholm
Jakobs torg 3, 2tr
24538 Staffanstorp

Jobbnummer
919198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från StyrelseAkademien Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos StyrelseAkademien Stockholm: