Ekonomiansvarig

MejDej-kooperativet / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MejDej-kooperativet i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige

MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigande medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehållet. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistananordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård.
Vi är ett glatt gäng om åtta personer som arbetar på kansliet och hjälper våra medlemmar att få den bästa personliga assistansen.
Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet är en verksamhet som är godkänd av Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 430 anställda assistenter.

Som ekonomiansvarig inom MejDej-kooperativet har du ansvar för hela arbetet inom ekonomin. T.ex.
• Budget
• Bokslut
• Löpande bokföring och kontering
• Fakturering
• Analyser
• Avstämningar
• Redovisning mot medlemmar
• Redovisning mot Försäkringskassa och kommuner
• Skatter
• Utbilda i ekonomifrågor

DINA EGENSKAPER
I tjänsten får du ansvar för hela arbetet inom ekonomin och därför vill vi att du som person är nogrann, ambitiös, prestigelös, självständig och ansvarsfull. Du ska inte behöva ledning utöver introduktion. Du är även serviceinriktad då det förekommer mycket kundkontakt.

Publiceringsdatum
2013-10-04

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasie- eller högskoleutbildning inom ekonomi samt minst tre års erfarenhet av rollen som ekonom eller liknanade arbete. Du bör ha mycket goda kunskaper i datorhantering. Vi arbetar med Hogia ekonomi och Microsoft office, främst excel och word. Det är en stor merit om du har tidigare erfarenhet från redovisning inom personlig assistansverksamhet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har körkort då våra arbetsplatser är utspridda och enstaka besök där kan förekomma.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Ersättning
Fast lön
Kollektivavtal: KFO/VISION med individuell löneansättning. Ange löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-22
Ange följande referens när du ansöker: 201-300
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan@mejdej.se

Kontakt
Agneta Ryfelt, Verksamhetsledare 044-781 51 00 (Arbete) jobbansokan@mejdej.se

Företag
MejDej-kooperativet

Adress
MejDej-kooperativet
Box 503
29125 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Kockumsgatan 6

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-781 51 00
E-postadress: agneta@mejdej.se

Jobbnummer
1669231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MejDej-kooperativet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MejDej-kooperativet: