Ekonomiansvarig
Myndigheten för internationella adoptionsfrågor (MIA) / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för internationella adoptionsfrågor (MIA) i Stockholm Kort beskrivning av företaget:
Myndigheten för internationella adoptionsfrågor (MIA) är en förvaltningsmyndighet under Socialdepartementet för frågor om internationell adoptionsförmedling. MIA har till uppgift att skapa en hög kvalitet i den internationella adoptionsverksamheten i Sverige.
MIA auktoriserar och utövar tillsyn över svenska adoptionsorganisationer så att deras arbete sker i enlighet med lag och principen om barnets bästa i FN:s barnkonvention och 1993 års Haagkonvention om skydd av barn och samarbete vid internationella adoptioner. MIA är centralmyndighet enligt 1993 års Haagkonvention.
MIA följer också den internationella utvecklingen på sitt område och utvecklingen av kostnaderna för adoption av utländska barn. MIA ger information till och samråder med myndigheter och organisationer i Sverige och i utlandet.
MIA har 12 anställda. Lönehanteringen sköts av Kammarkollegiet.
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
Titel: Ekonomiansvarig
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Eftersom vår nuvarande ekonomiansvarige går i pension söker vi en efterträdare till henne.
I arbetsuppgifterna ingår budgetering och uppföljning av anvisade medel inom MIA:s ansvarsområde, redovisning och bokslut, övrigt löpande ekonomiarbete, personalrapportering samt övriga administrativa frågor. Vidare ska du handlägga frågor om statsbidrag till de auktoriserade adoptionsorganisationerna, granska adoptionsorganisationernas årsredovisning samt medverka i upphandlingsfrågor.
Beskrivning av kvalifikationer:
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning, gärna på högskolenivå eller motsvarande kompetens. Du ska ha flerårig erfarenhet av redovisning inom statlig förvaltning samt goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso. Vidare ska du ha goda kunskaper om elektroniska faktureringssystem (t.ex. Contempus) och statsredovisningssystemet Hermes.
Arbetet kräver att du har en god analytisk förmåga, ett strukturerat arbetssätt, att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har mycket lätt för att samarbeta med andra. Vidare ska du vara målinriktad, serviceinriktad, flexibel och noggrann samt ha god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Du bör vidare ha goda kunskaper i engelska. Goda datorkunskaper förutsätts. Du är van användare av Officepaketet och har mycket goda kunskaper i Excel.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillträde: Snarast efter överenskommelse
Övriga villkor:
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid.
De flesta medarbetare på MIA är kvinnor. MIA eftersträvar en jämnare könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald ur alla aspekter tillför verksamheten.
ANSÖKAN
AG referens: Dnr 2:349/12
Skriftligt eller e-post.
KONTAKTPERSONER
Funktion: Generaldirektören
Namn: Meit Camving
Telefon: 08-54555683
Funktion: Ekonomiansvarige
Namn: Anita Orrell
Telefon: 08-54555686
Funktion: Fackliga företrädare
Namn: Lovisa Kim, SACO och Anita Orrell, ST
Telefon: 08-545556
Publiceringsdatum2012-05-29Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-15
Ansökan kan skickas till e-postadress:
info@mia.euFöretagMyndigheten för internationella adoptionsfrågor (MIA)
AdressMyndigheten för internationella adoptionsfrågor (MIA)
Box 308
10126 STOCKHOLM
KontorsadressVasagatan 38, 5 tr
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-54555680
Faxnummer: 08-6504110
Jobbnummer 1257770
Observera att sista ansökningsdag har passerat.