Ekonomiansvarig
Kontorsfixarna Skandinavien AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Göteborg,
Mölndal,
Stenungsund,
Uddevalla,
Halmstad eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2011-02-09Om företagetTill ett av våra kundföretag, Unifaun AB, söker vi en ekonomiansvarig. Tjänsten är på 50% med arbetstid förlagd måndag- fredag 08:00-12:00.
Unifaun AB har sitt ursprung i affärsområdet Transport inom Vendimo Business Solutions AB. Unifaun har sedan 1996 byggt upp en mycket omfattande erfarenhet av IT-lösningar inom informationslogistik som underlättar hanteringen av brev, paket och gods och bolaget räknas idag som en av de främsta experterna på området i Norden.
Unifaun grundades i maj 2001 genom att de ansvariga för transportområdet inom Vendimo Business Solutions AB övertog verksamheten i syfte att driva den vidare i ett bolag helt fokuserat på området.
I dag har Unifaun 24 medarbetare, en stabil finansiell ställning och en fastslagen plan för bolagets utveckling i Norden de kommande åren. Med över 50 000 företag som använder bolagets system, med ett flöde över 200 000 sändningar per dygn genom bolagets centrala system och en tillgänglighet över 99,97% är Unifaun en av de viktigaste relationerna transportörer och transportköpare har.
Unifauns huvudkontor ligger i Göteborg och försäljningskontor finns i Norrköping och Stockholm.
För Unifauns verksamhet i Finland ansvarar vårt dotterbolag Unifaun Oy.
Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna innefattar löpande redovisning, leverantörsreskontra, kontering och avstämningar. Du kommer också ansvara för månadsbokslut med tillhörande rapportering och också vara behjälplig med årsbokslutet. I tjänsten ligger också personaladministration vilket innefattar lönehantering, semesterberäkning, försäkringar, reseräkningar, utlägg och tidrapportering. Du kommer också vara ansvarig för att upprätta och underhålla personalhandboken. I tjänsten ligger också att administrera och underhålla kontrakt och avtalstider för våra leverantörsavtal samt övrigt förekommande administrativa uppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad gymnasieekonom med minst fem års erfarenhet av redovisning, bokslut och personaladministration. Du är en van och bekväm datoranvändare och det är nödvändigt med goda kunskaper i MS Excel. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är mycket meriterande om du har arbetat i Visma Global och SPCS lön.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och organiserad. Du har god analytisk förmåga och kan dra egna slutsatser. Du är självständig, självgående och kan prioritera dina arbetsuppgifter, men också bra på att samarbeta.
Övrig informationRekryteringsprocessen kommer att påbörjas omgående.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 246
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna Albo, 031-711 98 00
FöretagKontorsfixarna Skandinavien AB
AdressKontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
Jobbnummer 846628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.