Ekonomiansvarig 50%, Clarion Hotel Plaza
Clarion Hotel Plaza / Redovisningsekonomjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel Plaza i Karlstad Nordic Choice Hotels AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 6,0 miljarder kronor och mer än 9200 anställda. Koncernen marknadsför över 170 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion och Nordic Hotels & Resorts på den nordiska marknaden. Choice Hotels strävar efter att erbjuda sina gäster energi, mod och begeistring och tror att företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara annorlunda.
Vad kan du? Och vad vill du göra för oss? Det är många gånger viktigare än ett cv. Vi letar efter personligheter. Folk som vågar sticka ut och ta plats. Clarion Hotel Plaza förväntar sig att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.
Just nu söker vi Ekonomiansvarig 50%. Vi tror att det kan vara du. Som ekonomiansvarig rapporterar du till VD/hotelldirektör och har en plats i företagets ledningsgrupp. Du har det övergripande ansvaret för ekonomiska frågor och genomförande av bokslut, prognosarbete, löpande redovisning och lönehantering. Vi förväntar oss att du tar en aktiv roll och identifierar utvecklingsområden och genomdriver förändringar.
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet som ekonomiansvarig, gärna i ett mindre företag där du haft ett helhetsansvar för ekonomin. Om du har arbetat i Navision är detta meriterande.
Du har goda redovisningskunskaper och erfarenhet av ekonomisk uppföljning. Erfarenhet av personalfrågor är meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Ansvarsområde Ekonomiansvarig:
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Lönehantering
• Resultatsammanställning, månad/kvartal/helår
• Kassa- och kreditkortshentering. Alla betalsätt
• Skatte- och moms deklarationer
• Årsredovisning, sammanställning av FORA, Collectum, Svenskt Näringsliv, Löneskatt, fördelning av vinst/förlust vid årsbokslut
Befogenheter
• Se över att kostnader hålls inom ramen för KPI och Prognos
• Vid behov omedelbart säkerställa att rutiner/lagar/förordningar efterföljs
• Vid instruktuktioner från kedjan eller behov ändra på ekonomirutiner för att få högsta möjliga effektivitet
Några av arbetsuppgifterna
• Månadsvis rapportering av FEE-rapporter vid fastställda datum till koncernen
• Sammanställning månadsvis av koncernmellanhavanden som Bonusnätter, Choice Club, Sålda/Inlösta Choice checkar
• Inlämnande av månadsbokslut vid fastställda datum till koncernen
• Omsättningsrapport per månad till fastighetsägare
• Inlämnande av SCB statistik
• Månadsrapport för uppföljning av resultat per avdelning
• Kontinuerligt stödja avdelningsansvariga och ta fram behjälpliga underlag
• Tillse att attestrutiner följs
• På egen hand vara väl insatt och hålla sig uppdaterad av lagar och förordningar inom moms, skatt, lön med mera
Organisatorisk placering
• Rapporterar till VD
• Ingår i ledningsgruppen
• Rapporterar till centrala ekonomifunktionen inom koncernen
Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan. Ansökan görs via länken nedan. Frågor om tjänsten besvaras av Anna Gemrud Mörner, 054-149698.
Läs mer om Clarion Hotel Plaza på
www.clarionplaza.sePubliceringsdatum2012-10-19Arbetstider och omfattning50%
ErsättningEnl. Kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Gemrud Mörner, +46 54149698, +46 705470180
FöretagClarion Hotel Plaza
AdressClarion Hotel Plaza
V Torggatan 2
65225 Karlstad
Jobbnummer 1370275
Observera att sista ansökningsdag har passerat.