Ekonomiansvarig - Båtbranschens Service Aktiebolag - Ekonomichefsjobb i Stockholm
Ekonomiansvarig
Båtbranschens Service Aktiebolag / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Båtbranschens Service Aktiebolag i Stockholm

Vi söker en mångsidig ekonom som gillar siffror, struktur, administration och båtliv! Vi erbjuder ett varierande jobb med möjlighet att både påverka och utveckla.

Publiceringsdatum
2018-11-19

Dina arbetsuppgifter
Ekonomi
Alla ekonomiska arbetsuppgifter som åligger ett AB med fem anställda, 15 miljoner i omsättning och 400 medlemsföretag. All kontakt med revisor, resultaträkning, balansräkning, årsbokslut, likviditetsplanering, månadsrapporter, bank, fonder, löpande redovisning/bokföring, fakturahantering, kreditupplysning, företagsinformation, in- och ut, momsinbetalning och redovisning med mera med mera. Vi jobbar i följande system idag; Krona, Hogia och Hansa och vi prenumererar på Tholin & Larssons tjänster. Så ser det ut idag. Tillsammans tittar vi på nya lösningar när och om det är dags.
Du gör månadsrapporter, och tillsammans med VD gör du kvartalsrapporter och prognos för helåret, som sedan behandlas av Förbundsstyrelsen på deras möten.

Administration
All löneadministration, personalfrågor, lagar och förordningar, skatter, löneutbetalningar, arbetsmiljöfrågor, semesterdagar, sjukfrånvaro, reseräkningar, körjournaler, tjänstebilar, vårt medlemsregister och - som projekt - leda arbetet att implementera ett CRM-system på sikt.

Kontoret
Telefoner, fax, kopiator, kontorstillbehör, lokaler, städning, leverantörer, avtal, infoadressen mejlen, registerhållning, adressadministration vid t ex utskick etc.

Statistik
Insamling av, och delaktig i redigering och publicering av försäljnings- och tillverkningsstatisk från SCB och egen statistikinhämtning. Hantering av den statistik vi köper/får av ICOMIA - det finns mycket att utveckla inom statistiken, i syfte att förse omgivningen med bättre underlag för strategiska beslut.

Projekt
Projektdeltagare/support till alla våra olika projekt, vid behov. Framför allt våra flytande mässor, där agerar du som controller. Ibland får vi statliga stöd, och det kräver egen bokföring. Vårt nya miljöprogram är ett ytterligare exempel där vi behöver ekonomistyrning.

Medlemssupport
Svara i telefon (allas ansvar) och mejl, inklusive vår infomejl, från medlemmar, borttappade lösenord till intranätet etc. Alla praktiska förehavanden som gäller i första hand den nedlagda men aktiva Marinmotorgruppen, när de vill ha möten etc. Även agera sekreterare i vår B2B styrgrupp.

Mässor och evenemang
* Delta i planering, genomförande och utvärdering av fackmässan METS i Amsterdam.
* Delta i planering, genomförande och utvärdering av våra flytande mässor.
* Delta i planering, genomförande och utvärdering av inomhusmässorna.
* Delta på våra events på ÅF Offshore Race, Grinda, Sweboatdagarna etc.

Du ska
* Älska siffror!
* Vara nyfiken och utvecklingsbenägen.
* Älska att administrera och strukturera.
* Ha en relevant ekonomisk utbildning.
* Ha ett antal års arbetslivserfarenhet inom området.
* Kunna redovisning och löneadministration.
* Gilla och vara duktig på Excel.
* Utveckla och förfina vårt ekonomisystem.

Du är
* Strukturerad och kreativ.
* Har ett uttalat ordningssinne.
* Vill ha ett varierande jobb som innehåller mycket mer än bara det administrativa.
* Vill ligga i framkant vad gäller ditt yrke.
* Gillar att styra upp kontorets maskiner, utrustning och system och förvaltningen av dessa.
* Har ett intresse för båtar och båtliv. Det är inte ett måste men ett plus.

Läs mer om tjänsten på www.sweboat.se under rubriken "Lediga jobb i branschen"

Vi söker en mångsidig ekonom som gillar siffror, struktur, administration och båtliv! Vi erbjuder ett varierande jobb med möjlighet att både påverka och utveckla.

Du ska
* Älska siffror!
* Vara nyfiken och utvecklingsbenägen.
* Älska att administrera och strukturera.
* Ha en relevant ekonomisk utbildning.
* Ha ett antal års arbetslivserfarenhet inom området.
* Kunna redovisning och löneadministration.
* Gilla och vara duktig på Excel.
* Utveckla och förfina vårt ekonomisystem.

Du är
* Strukturerad och kreativ.
* Har ett uttalat ordningssinne.
* Vill ha ett varierande jobb som innehåller mycket mer än bara det administrativa.
* Vill ligga i framkant vad gäller ditt yrke.
* Gillar att styra upp kontorets maskiner, utrustning och system och förvaltningen av dessa.
* Har ett intresse för båtar och båtliv. Det är inte ett måste men ett plus.

Vi erbjuder
* Ett roligt, fritt, varierande, utmanande och självständigt jobb i en väldigt trevlig bransch.
* Glada och omtänksamma kollegor på ett trevligt kontor i Hammarby Sjöstad.
* Årlig hälsokontroll på Sophiahemmet.
* Friskvårdsbidrag.
* Normal arbetstid 8:30 -17:00.
* Sommartid 15/5 - 30/8, då vi slutar 16:00.
* Sex veckor semester.
* Vi jobbar efter ett enkelt kulturdokument, en personalhandbok, en arbetsmiljöpolicy, en arbetsplan och en projekt/processplan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-14
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiansvarig

Kontakt
Mats Eriksson me@sweboat.se 084495598

Företag
BÅTBRANSCHENS SERVICE AKTIEBOLAG

Adress
BÅTBRANSCHENS SERVICE AKTIEBOLAG
Box 92065
12007 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby Allé 91, 5tr

Jobbnummer
4466004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Båtbranschens Service Aktiebolag: