Ekonomiansvarig
Prima Office AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2018-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiansvarig" (publicerad 2019-01-18) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Prima Office AB i Stockholm Ekonomiansvarig direkt underställd VD med ansvar för ekonomifunktionens uppgifter enligt nedan.
• Ansvar för företagets löpande ekonomifunktion
• Löpande redovisning och bokföring innefattande registrering och kontering av leverantörsfakturor, registrering av leverantörsbetalningar och kundinbetalningar. Redovisning och registrering sker huvudsakligen i SEK men även i EUR och GBP.
• Kontoavstämning vid varje månadsskifte med specifikation av Balansräkningens poster. Avstämning och omvärdering av varulager värden. Automatisk körning av månadens periodiseringar i ekonomisystemet. Avstämning av moms och uppbörd.
• Månatlig intäktsrapport i Excel per marknad innefattande även i diagram.
• Periodiserande månadsbokslut med uppföljning per marknad. Rapportering sker i Excel per marknad och innehåller även diagram. Korta kommentarer till resultatet sker i samband med rapportering. Rapportering bör ske före den 15:e i månaden efter rapporteringsmånad.
• Upprätta årsbokslut per den 30 april samt Årsredovisning
• Inkomstskattedeklaration till Skatteverket
• Skatt- och momsdeklarationer
• Kvartalsredovisning över EU-försäljning från Sverige. Redovisningen innefattar kundens momsregistrerings nummer samt försäljningsbelopp.
• Likviditetsövervakning
• Kravhantering av kundfordringar. Skriftliga i första steget med sedan muntliga via telefon vilket kräver att man ej är främmande inför muntlig kravhantering på svenska eller engelska.
• Kontroll av fakturor avseende varuinköp från fabriken från tillverkare/ leverantörer.
• Lönehantering. Enkel lönehantering, enbart löner och semester, inga traktamenten eller dylikt.
Publiceringsdatum2018-08-15Kvalifikationer• Minst fem års erfarenhet av liknande arbete
• Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav
• Mycket goda kunskaper i excel
Det är ovillkorligen absolut en förutsättning att sökande uppfyller ovannämnda kompetens och krav.
Erfarenhet från Hogia Handel Ekonomi är meriterande.
Tillträde: snarast
Stor noggrannhet och ansvarskännande.
God samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga.
Ett gott samspel med återkoppling/feedback.
Intresse och engagemang för vår verksamhet är viktigt.
Vi eftersträvar en trivsam och stimulerande arbetsmiljö och en god kollegialitet.
Du ska självfallet ha ett glatt och positivt humör och ett harmoniskt anlag.
PRIMA OFFICE utvecklar, tillverkar och marknadsför egna förvarings- och källsorteringsmöbler för offentlig miljö.
www.primaoffice.seMarknaden är huvudsakligen Sverige men även export till flera länder genom återförsäljare. Vi har varit verksamma sedan 1987.
Legotillverkning sker i Småland.
Vi sitter i ljusa, öppna och trivsamma lokaler på Kungsholmen i Stockholm.
Varaktighet, arbetstid
Som anställning: 1 heldag/vecka (ca 6 - 7 arb tim ) alternativt 2 halvdagar/vecka. Sista arbetsdagen i månaden något kortare arbetsdag p g a mindre arbetsbörda. 6 mån provanställning. Konsultbasis: Tim debitering e ö för ovan motsvarande arbetstid. Upp till 20%
ErsättningLön e ö. Pensionsförsäkring vid fast anställning. Friskvårdsbidrag.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-30
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiansvarig
KontaktLars Ölander
lars@primaoffice.seFöretagPRIMA OFFICE AB
AdressPRIMA OFFICE AB
Industrigatan 4 A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4 C
Jobbnummer 4290280
Observera att sista ansökningsdag har passerat.