Ekonomiansvarig
ABC kraften / Redovisningsekonomjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ABC kraften i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Köping,
Flen eller i
hela Sverige ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
ABC kraften är ett dynamiskt företag, vi anpassar oss ständigt till marknaden och dess förutsättningar. ABC kraftens verksamhet är inom jobbförmedling, matchningstjänster och utbildning för vuxna. ABC kraften arbetar i huvudsak med offentligt upphandlade uppdrag och vår största uppdragsgivare är Arbetsförmedlingen.
Vi har ca 60 kontor med geografisk spridning över hela Sverige.
Till vårt huvudkontor i Eskilstuna söker vi nu en mångsidig och erfaren redovisningsekonom
I rollen som redovisningsekonom tar du ansvar för redovisningen av koncernens företag och sköter flera bolag parallellt. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, periodiseringar, avstämningar och rapporteringar. Du upprättar även årsbokslut, årsredovisningar och deklarationer samt sköter månadsvisa skatt- och momsredovisningar. Rollen är mycket självständig och du kommer att rapportera direkt till koncernens ägare.
Publiceringsdatum2017-04-05Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning
• Goda redovisningskunskaper och förståelse för redovisningsprocesser
• Mins 3 års erfarenhet av en motsvarande roll
• Erfarenhet av Fortnox affärssystem och Hogia Bokslut är meriterande
• Erfarenhet av koncernbokslut är meriterande
• Erfarenhet av lön samt Hogias lönesystem är meriterande
Vi tror att du som söker är en noggrann, flexibel och positiv person som tycker att det är roligt att ta hand om allt i ett företags ekonomi och förstår hela flödet. Självfallet gillar du redovisning och ordning och reda. Du är van att arbeta självständigt och du tar ansvar för din arbetsuppgifter.
Huvudkontoret är placerat i centrala Eskilstuna och du kommer att arbeta tillsammans med tre kollegor, vilka hanterar företagets löner och administration.
Tjänsten är på 100 %, med en provanställning på 6 månader och kommer att tillsättas så snart vi hittat den vi söker. Skicka därför in din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Lön enligt överenskommelse.
För vidare frågor om tjänsten, kontakta Madeleine Bergquist på 0761-810 850 eller
madeleine.bergquist@abckraften.se Ansök via vår hemsida
www.abckraften.seVaraktighet, arbetstid
1 -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagABC kraften
AdressABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
KontorsadressFristadstorget 8A
Jobbnummer 3421345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.