Ekonomiansvarig - Adiga AB - Redovisningsekonomjobb i Göteborg
Ekonomiansvarig
Adiga AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Adiga AB i Göteborg

Publiceringsdatum
2016-04-04

Beskrivning
Vi söker en person som vill utvecklas inom redovisning och samtidigt få möjligheten att använda hela bredden av sin kompetens.

Är du en person som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och vara lite av en spindel i nätet? Då kan det vara dig vi söker!

Adiga AB är  sedan 2010 en ingenjörs- och rekryteringsbyrå som arbetar med konsult- och rekryteringsuppdrag för olika typer av industriföretag både i Sverige och utomlands.
Ett företag som står för kompetens, engagemang och flexibilitet.
Vill du vara med i ett team med kunniga och engagerade människor som hela tiden utvecklas?
Då kan detta vara något för dig.
Adiga AB är under stark tillväxt och på vår fortsatta resa finns flera möjligheter och utmaningar för vår personal. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med goda villkor och ett glatt gäng av kollegor.

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig på Adiga har du en viktig funktion och är en del av vår framgång.
Du har ett övergripande helhetsansvar för vår ekonomi och exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

* Kund - och leverantörsreskontra
* Momsredovisning
* In- och utbetalningar
* Tidredovisning och löner för 30-40 personer
* Process kring underkonsulter
* Löpande bokföring
* Avstämningar av konton
* Månadsrapportering
* Budget
* Årsbokslut
* Behjälplig vid upprättande av årsredovisning
* Myndighetsrapportering

Utöver detta kommer du att ansvara för all administration kring tex. leasingbilar, avtal, projekt och inköp av kontorsmaterial. Du kommer att arbeta i affärssystemet Visma Administration 1000, Visma eEkonomi och Visma Lön 600.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en utbildad och erfaren ekonom med inriktning redovisning eller motsvarande. 

Du har flerårig erfarenhet av att arbeta brett inom redovisning i ett mindre eller medelstort företag och trivs i en affärsnära roll med möjlighet att påverka. Du har goda kunskaper i Excel och har tidigare stor erfarenhet av arbete i Visma och erfarenhet av löneadministration.
Som person besitter du kvalifikationer som innebär att du är självgående, noggrann och proaktiv. 

Förmåga att kunna prioritera och organisera dina arbetsuppgifter är en förutsättning och du trivs i en roll där du får lösa problem och utveckla rutiner. 

Då tjänsten är affärsnära och innebär mycket kontakter, internt som externt, är det viktigt att du är en prestigelös, positiv och pedagogisk person som uppskattar möjligheten till många kontaktytor.

Villkor 

Vi kan erbjuda dig ett spännande arbete i en familjär men samtidigt driven miljö där du får vara delaktig och ges möjlighet att påverka. Vi investerar i vår personal och jobbar mycket med dynamiken kring individen och företagets utveckling.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elizabeth Grandén.
Elizabeth når du på tel.nr 0739-527722

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
80-100 %. Tillträde: Omgående enligt ök. tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-04
Ange följande referens när du ansöker: 2016/25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adiga AB

Adress
Adiga AB
Johan på Gårdas Gata 5A
41250 Goteborg

Kontorsadress
Johan på Gårdas Gata 5A

Jobbnummer
2759309

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adiga AB: