Ekonomiansvarig - din nästa utmaning?

serveOffice ab / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2020-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiansvarig - din nästa utmaning? " (publicerad 2020-06-01) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Har du bred erfarenhet inom ekonomi/redovisning och vill utvecklas till Ekonomiansvarig i en självständig roll? Då kan detta vara nästa steg för dig!

Serveoffice har fått ett riktigt roligt uppdrag att rekrytera en hungrig ekonom med rätt inställning till CFI Group. Tjänsten är en direktrekrytering, på heltid och ska tillsättas så snart som möjligt. CFI Group bedriver sin verksamhet i fina lokaler i centrala Stockholm.

Publiceringsdatum
2020-05-07

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiansvarig på CFI Group kommer du axla ansvaret för ekonomifunktionen och hanterar hela flödet från ax till limpa. Du kommer också att tillsammans med VD arbeta med uppgifter inom controlling och personalområdet. Du kommer främst att arbeta i Sales Force, Hogia, Hogia Lön, Excel och Qbis. Rapportering sker direkt till VD och dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av

• All löpande bokföring inkluderande fakturering, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och periodiseringar
• Moms- och skattedeklarationer
• Månads- och årsbokslut
• Personalrelaterade arbetsuppgifter inkluderande löne- och pensionshantering
• Rapportering och kassaflödesanalyser
• Budget- och prognosarbete tillsammans med VD

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från brett arbete som redovisningsekonom och nu är intresserad av att ta steget att bli ansvarig och självständigt sköta ekonomifunktionen. Vi vill se att du har relevant teoretisk eftergymnasial utbildning samt kunskap inom, eller intresse av, arbetsrätt då du även kommer att ha ett administrativt ansvar för personalfrågor. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi söker dig som har en långsiktig plan med ditt arbete och som vill växa in i företaget. Du bör ha visst systemintresse och gillar att vara "spindeln i nätet". Du har en positiv inställning och uppskattar samarbete mellan kollegor, har ett öppet förhållningssätt och lite skinn på näsan. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du är noggrann i ditt arbete, har hög lojalitet och är flexibel. Du bör även vara nyfiken och van vid att arbeta självständigt.

Om företaget
CFI Group har i snart 30 år utmanat och utvecklat affärslösningar inom Customer Asset Management. Med utgångspunkt i kunden som finansiell tillgång hjälper vi företag att skapa tillväxt och öka lönsamheten genom kunddriven affärsutveckling. Våra expertisområden är analys och verksamhetsrådgivning, där vi omvandlar kundinsikter till faktiska åtgärder hos företag. Med kunden i fokus har vi en mission att hjälpa företag bli framgångsrika genom att öka värdet av deras kundrelationer.

CFI Group grundades 1989 och huvudkontoret ligger i Ann Arbor, USA. Vi finns representerade i 4 länder. Stockholmskontoret etablerades 1991 och har idag ca 20 medarbetare.

Läs gärna mer om CFI på www.cfigroup.se.

CFI Group erbjuder dig
CFI Group är en arbetsplats som präglas av typisk konsultkaraktär dvs relativt högt tempo med ibland tuffa deadlines kombinerat med en härlig och kamratlig stämning med högt i tak. Du kommer att få många varierande arbetsuppgifter och goda kollegiala relationer på kontoret. Marknadsmässig lön och generösa förmåner.

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med personligt brev och CV snarast. Då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt görs urvalet löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Maria Woldoff som du når via maria.woldoff@serveoffice.se eller telefon 070-775 73 34 alternativt Mårten Forslund via marten.forslund@serveoffice.se eller telefon 070-314 63 56.

Om Serveoffice
Serveoffice har varit verksamt sen 1991 och är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder personliga och transparenta lösningar. Med gedigen erfarenhet och stort engagemang arbetar vi för att skapa en vass leverans till kunderna och en välkomnande företagskultur med stark gemenskap med, och bland, våra konsulter. Att ha rätt person på rätt plats är det vi hela tiden strävar mot, för att både kandidaten, kunden och vi ska vara nöjda. Vi rekryterar och bemannar inom våra kompetensområden ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Serveoffice AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Serveoffice AB (org.nr 556418-1492), http://www.serveoffice.se

Jobbnummer
5217883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: