Ekonomiadministratörer till serviceförvaltningen i Stockholms Stad
Stockholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsen
Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.
Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag och våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Verksamheten består av cirka 100 medarbetare som arbetar inom leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank, redovisning och hyres- och avgiftsadministration.
Vi har stort fokus på våra kunder och vi arbetar processinriktat med att hantera våra stora volymer och flöden varje dag.
Nu söker vi engagerade ekonomiadministratörer till både vikariat och tillsvidareanställningar. Har du erfarenhet från arbete med ekonomi och drivs av förändringar och nya utmaningar, då är detta en tjänst för dig!
Din roll
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du fokuserat med en av processerna, leverantörsreskontra, kundreskontra eller kassa-bank. Vi hanterar hela stadens inkommande fakturor och vi ser till att åtgärda olika problem som kan uppkomma när betalningar inte går igenom. Vi hanterar också stadens påminnelser och inkasson. Det kan även förekomma andra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Din dag handlar mycket om att arbeta i ekonomisystemet Agresso och att hjälpa våra kunder med ärenden i vårt ärendehanteringssystem Artvise samt i vår telefonisupport.
Då vi arbetar med olika verksamheter i hela staden är det viktigt att du trivs med att ha många kundkontakter och att ge god service via mail och telefon. Vi ser också att du tycker om att arbeta processinriktat med stora flöden. Du är även delaktig i verksamhetens utveckling och bidrar till förbättringsarbete genom ett aktivt deltagande där du delar med dig av dina kunskaper och idèer
Dina erfarenheter och kompetenser
För att lyckas hos oss och trivas i rollen ser vi att du har:
- eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- aktuell erfarenhet av löpande ekonomiarbete med reskontra och/eller bokföring
- arbetat i nära kontakt med kunder och har god förmåga att ge service och support både via mail och telefon
- vana av att arbeta med Outlook och Officepaketet (Word och Excel)
- goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
- arbete i Agresso eller annat stort ekonomisystem
- arbete i ärendehanteringssystem
- kunskap och stort intresse för teknik, system och processer
- ekonomiarbete i en politiskt styrd organisation, gärna inom Stockholms stad.
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser:
För att lyckas i rollen har du förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt med kunden i fokus. Din helhetssyn gör det lätt för dig att effektivt prioritera i arbetet och bidrar till att enheten levererar enligt avtal. För att trivas hos oss är det viktigt att du är serviceinriktad och har ett flexibelt förhållningssätt. Då vi har många kontaktytor är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och är lösningsorienterad. Det är även viktigt att du kan ge stöd på ett pedagogiskt sätt. Vidare ser vi att du är initiativtagande och vill medverka i verksamhetens utveckling.
Din ansökan - utan personligt brev
Vi genomför ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan ett personligt brev vid utvalda rekryteringar. När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat.
Övrigt
Vi söker ekonomiadministratörer till tre vikariat och tre tillsvidareanställningar. Vikariaten startar omgående och pågår i minst fyra månader. Urval och intervjuer sker löpande under hela ansökningstiden. Arbetsprover kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/5150".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi
Kontakt Jenny Holm
enhetschef08-50811400 Jobbnummer 8080058
Observera att sista ansökningsdag har passerat.