Ekonomiadministratörer
Uppsala universitet / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet i Uppsala,
Upplands Väsby,
Gävle,
Gotland eller i
hela Sverige Uppsala universitet ledigförklarar härmed följande anställningar
Tre ekonomiadministratörer vid Institutionen för teknikvetenskaper.
Institutionen för teknikvetenskaper vid Uppsala universitet (www.teknik.uu.se) har en bred forskningsprofil med starka forskningsgrupper. Vårt övergripande mål är att lösa tekniska frågor relaterade till livsvetenskaper och energi i vid mening. Forskningsområdena innefattar yt- och tunnfilmsteknik, mikro- och nanoteknik, magnetism, signalbehandling, tillämpad mekanik och industriell teknik och ledning. Institutionen har utbildningsuppdrag i ett flertal ingenjörs- och civilingenjörsprogram och vi erbjuder idag två masterprogram.
Institutionen har drygt 290 anställda (december 2011) och är därmed den största institutionen vid universitetet. Verksamheten växer såväl inom forskning som på utbildningssidan, t ex under senaste 4-årsperioden har antalet årsarbeten ökat med drygt 40%. Samtidigt som vi växer går en av våra administratörer vidare till andra arbetsuppgifter inom universitetet. Vi behöver därför förstärka med flera nya friska krafter som kan ge våra lärare och forskare stöd och service och söker därför tre ekonomiadministratörer.
Arbetsuppgifter: Förutom ekonomiadministration ingår allmänna administrativa arbetsuppgifter. Ekonomiadministrationen omfattar bland annat fakturahantering, uppföljning, bokslut och budget. En viktig del i arbetet är att administrera, följa upp och redovisa forskningsprojekt gentemot finansiärer och uppdragsgivare. De allmänadministrativa arbetsuppgifterna kan variera mellan olika verksamheter inom institutionen. Exempel på arbetsuppgifter kan vara administration och service rörande gästforskare, disputationer, konferenser mm. I arbetet kan också ingå gemensamma arbetsuppgifter där du ensam utför och har ansvar för hela institutionen.
Kvalifikationskrav: Ekonomiutbildning på högskolenivå eller kompetens och erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms relevant. Erfarenhet av ekonomiadministration. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt mycket god datorvana är ett krav. God samarbetsförmåga, självständighet, initiativförmåga och ett strukturerat arbetssätt är mycket viktiga egenskaper. Viktigt är också en vilja och inställning att ge god service till lärare och forskare och att ha ett öga för vad som behöver göras för att vi ständigt ska bli bättre.
Önskvärt och meriterande: Erfarenhet av statligt ekonomiadministrativt arbete vid högskola/universitet. Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance samt andra system som används vid Uppsala universitet är meriterande. Uppföljning och rapportering av EU-projekt kan bli aktuellt och tidigare erfarenhet inom detta område är därför en merit.
Universitetet eftersträvar en jämnare könsfördelning och män inbjuds särskilt att söka. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Upplysningar om anställningen lämnas av chefsadministratör Eva Lind, tel 018-471 3024, e-post Eva.Lind@Angstrom.uu.se .
Publiceringsdatum2012-01-23Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Sex månaders provanställning tillämpas.
ErsättningFast lön
Vänligen ange löneanspråk i ansökan.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 15 februari, UFV-PA 2011/3448. Klicka på länken nedan för att komma till ansökningsformuläret.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: UFV-PA 2011/3448
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Facklig kontaktAnders Grundström, SACO-rådet, tel. 018-4715380
Carin Söderhäll, TCO/ST, tel. 018-4711996
Stefan Djurström, SEKO, tel. 018-4713315
FöretagUppsala universitet
AdressUppsala universitet
Box 256
75105 UPPSALA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 018-4710000
Faxnummer: 018-4712000
Jobbnummer 1135725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.