Ekonomiadministratör till WSP Skellefteå
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 37 000 medarbetare på över 500 kontor i 40 länder. I Sverige har vi omkring 4 000 medarbetare.
WSP i Skellefteå söker en erfaren, strukturerad och driven administratör som gillar utmaningen att jobba med ingenjörer, ekonomi och uppdrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Skellefteå. Vår nuvarande administratör går i pension 2018-03-31 och vår tanke är att Ni arbetar parallellt en tid.
Hur ser din dag ut?
Som ekonomiadministratör på WSP i Skellefteå får du arbeta med varierande uppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att hantera fakturering i våra uppdrag, samverka med våra uppdragsledare, hantera leverantörsfakturor och utlägg i VISMA, uppdragsadministration i WSPs verksamhetssystem samt att vara ett generellt administrativt stöd för verksamheten vid WSP i Skellefteå.
Du kommer att jobba med tre av våra åtta affärsområden samt ha din anställning och närmsta chef i ett av dessa. I din roll som ekonomiadministratör kommer du arbeta nära våra uppdragsansvariga i ett företag med positiv anda och högt i tak och där du har stora möjligheter att påverka vårt resultat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
• Uppsättning och attestering av uppdrag i vårt företagssystem AU
• Ekonomisk uppföljning av våra uppdrag
• Fakturering
• Kontering av leverantörsfakturor
• Hantering av utlägg
• Bokföringsorder där vi fördelar kostnader inom WSP
• Daglig kontakt med berörda uppdragsansvariga
Vem är du?
Vi söker dig med utbildning och/eller erfarenhet av löpande ekonomiarbete. Du har goda kunskaper i fakturering, hantering av leverantörsfakturor, upprätta bokföringsordrar, bevaka kundreskontra och ekonomisk uppföljning av uppdrag. Att du förstår faktureringens och bokföringens påverkan på resultat och balansräkning är också viktigt. Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat med olika system, erfarenheter av VISMAs PX är meriterande. Du ska ha minst tre års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi kommer fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och mognad. Du trivs i ett klimat där det händer mycket. Din personliga profil karaktäriseras av din förmåga att på ett positivt och respektfullt sätt möta och bemöta människor. Du är initiativrik, har en god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Är öppen, serviceinriktad, proaktiv och nyfiken. Du är flexibel och har stort intresse för människor, hållbar samhällsutveckling och social kompetens.
Låter det som ett jobb för dig?
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco och rekryteringskonsult Maria Burén 070-263 34 60. Läs mer och sök tjänsten via
www.adecco.se dock senast senast 31 december 2017 vill vi ha din ansökan. Urval samt intervjuer sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare. Heltid.
Publiceringsdatum2017-12-08ErsättningFast lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Burén 0702633460
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 38
93131 SKELLEFTEÅ
KontorsadressStorgatan 38
Jobbnummer 3845512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.