Ekonomiadministratör till WSP i Umeå
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige WSP i Umeå söker en erfaren, strukturerad och driven administratör som gillar utmaningen att jobba med ingenjörer, ekonomi och uppdrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Umeå. Vår nuvarande administratör går i pension 2018-01-31 och vår tanke är att Ni arbetar parallellt en tid.
WSP är ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag. Vi erbjuder tjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur och Miljö & Energi. Tillsammans har vi 37 000 medarbetare på över 500 kontor i 40 länder. I Sverige har vi omkring 3 700 medarbetare.
Publiceringsdatum2017-06-28Dina arbetsuppgifterSom ekonomiadministratör på WSP i Umeå får du arbeta med varierande uppgifter. Din huvudsakliga uppgift är att hantera fakturering i våra uppdrag, samverka med våra uppdragsledare, hantera leverantörsfakturor och utlägg i VISMA, uppdragsadministration i WSP:s verksamhetssystem samt att vara ett generellt administrativt stöd för verksamheten vid WSP i Umeå.
Du kommer att jobba med tre av våra åtta affärsområden och ha din anställning samt närmsta chef i ett av dessa. I din roll som ekonomiadministratör kommer du arbeta nära våra uppdragsansvariga i ett företag med positiv anda och där du har stora möjligheter att påverka vårt resultat. Några av arbetsuppgifterna är:
• Uppsättning och attestering av uppdrag i vårt företagssystem AU
• Ekonomisk uppföljning av våra uppdrag
• Fakturering
• Kontering av leverantörsfakturor
• Hantering av utlägg
• Bokföringsorder där vi fördelar kostnader inom WSP
• Daglig kontakt med berörda uppdragsansvariga
Vem är du?
Vi söker dig med utbildning och/eller erfarenhet av löpande ekonomiarbete. Du har goda kunskaper i fakturering, hantering av leverantörsfakturor, upprätta bokföringsordrar, bevaka kundreskontra och ekonomisk uppföljning av uppdrag. Att du förstår faktureringens och bokföringens påverkan på resultat och balansräkning är också viktigt. Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat med olika system. Erfarenheter av VISMA:s PX är meriterande. Vi ser gärna att du har några års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi kommer fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och mognad. Du trivs i ett klimat där det händer mycket. Din personliga profil karaktäriseras av din förmåga att på ett positivt och respektfullt sätt möta och bemöta människor. Du är initiativrik, har en god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Är öppen, serviceinriktad, proaktiv och nyfiken. Du är flexibel, har social kompetens och stort intresse för människor samt hållbar samhällsutveckling.
Så ansöker duLåter det som ett jobb för dig? Registrera din ansökan redan idag dock senast 31 augusti 2017. Urval samt intervjuer sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJeanette Herau 072-7411616
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 56
90326 UMEÅ
KontorsadressKungsgatan 56
Jobbnummer 3578728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.