Ekonomiadministratör till Stockholm stad

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.

På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.

Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Arbetsplatsbeskrivning
Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.

Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank och redovisning. Vi ansvarar också för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare och hantering av förskole- och fritidshemsavgifter. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Kundorientering och kundens fokus är centrala begrepp i vårt arbete. På avdelningen arbetar ca 110 medarbetare organiserade i sex enheter. Enheten består idag av 15 medarbetare.

Nu söker vi en ekonomiadministratör till leverantörsreskontra. Tjänsten är en visstidsanställning till slutet av september 2019 med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2019-01-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du främst med processen leverantörsreskontra samt med andra förekommande uppdrag. Eventuellt kan även arbete i andra processer t.ex. kundreskontra komma att förekomma. Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Agresso och ingå i en arbetsgrupp där ni ansvarar för att utföra tjänster åt förvaltningar och bolag. Arbetet innefattar att ge service via mejl och telefoni där du sitter cirka ett pass i telefon per vecka, vilket innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och leverantörer. Du är också delaktig i verksamhetens utveckling och förbättringsarbete.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:

- en fullgjord gymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- aktuell arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration, som arbetsgivaren bedömer som relevant samt erfarenhet av kundbemötande.
- goda IT-kunskaper och ett tekniskt intresse samt förståelse för system och processer
- lätt för att kommunicera och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

- en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
- erfarenhet av ekonomiarbete, gärna leverantörsreskontra
- erfarenhet av att arbeta i ett ekonomisystem
- erfarenhet av att identifiera förbättringsförslag

Vi ser att du som söker har ett stort intresse för att arbeta med ekonomifrågor.

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande kompetenser:
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa kollegor och kunder och tycker det är roligt med kundkontakt samt att ge service per telefon och via e-post. Du har en god samarbetsförmåga och du är självgående i ditt arbete. Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare. Du behåller lugnet även i stressande- eller pressade situationer och fokuserar på rätt saker. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-29
Ange följande referens när du ansöker: 2019/184
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Holm, Enhetschef 08-508 114 00
Linda Gustavsson, HR-konsult 08-508 117 40

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
4556987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi: