Ekonomiadministratör till Öckerö kommun

Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten / Ekonomiassistentjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Öckerö, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Tjörn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten i Öckerö

Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.

Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.

Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.

Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!


Som ekonomiadministratör kommer du att tillhöra oss inom verksamhetsområdet Samhällsbyggnad. Samhällsbyggnadsverksamhetens uppgift är att samordna processer inom området för att åstadkomma god samhällsutveckling. Det vi bland annat svarar för är långsiktig strategisk planering och teknisk infrastruktur.


Publiceringsdatum
2021-03-16

Arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör hos oss kommer du att ansvara för verksamhetens fakturering, kund- och leverantörsreskontra samt är administrativt stöd till chefer inom verksamheten.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är bland annat:
• Fakturering
• Sammanställa underlag internt/externt
• Kontering av leverantörsfakturor
• Uppföljning av uppdrag/ärenden
• Protokollskrivning, bokningar av möten, konferenser m.m.
• Verksamhetsadministration (uppdatera/upprätta verksamhetsplaner, handlingsplaner, tjänsteutlåtanden m.m.)
• Månadsvis granskning och uppföljning av projektrelaterade tidrapporter
• Kontaktperson och samordna verksamhetens inköp.
• Arbete med verksamhetsutveckling kommer att förekomma.
Din placeringsort är på Öckerö och du rapporterar till samhällsbyggnadschef.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av löpande administrations- och ekonomiarbete. Du har god erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, kundreskontra och fakturering, samt har erfarenhet av att arbeta mot deadlines. Du har erfarenhet av administration, protokoll och rapportskrivning.

Har du tidigare arbetat inom kommunal verksamhet är detta meriterande.
Rollen kräver att du är drivande, lösningsorienterad, flexibel och strukturerad som person. Du gillar att ha många kontaktytor i ditt jobb och har en god samarbetsförmåga.
Du har hög it mognad med vana av att arbeta i olika system och är en mycket god användare av Office-paketet speciellt Excel.
Vi ser också att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1014527".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Öckerö kommun (org.nr 212000-1280)

Arbetsplats
Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten

Jobbnummer
5633022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öckerö kommun, Samhällsbyggnadsverksamheten: