Ekonomiadministratör till Domstolsverket
Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
2013-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör till Domstolsverket" (publicerad 2014-02-28) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping,
Linköping,
Göteborg,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 300 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund
Publiceringsdatum2013-11-15ArbetsuppgifterEkonomiavdelningen ansvarar för Sveriges Domstolars finansering, budgetering och redovisning. Avdelningen svarar vidare för uppföljning, analys och prognostisering av Sveriges Domstolars ekonomi och verksamhet. Avdelningen ska också ta fram verktyg för domstolarna som stöd i deras planering och uppföljning av verksamheten och ekonomin.
Enheten för ekonomiadministration har fått i uppdrag att senast den 30/6 2015 centralisera all kontering inom Sveriges Domstolar. Därför söker vi nu ytterligare medarbetare till enheten.
Dina arbetsuppgifterI rollen som ekonomiadministratör arbetar du framförallt med löpande redovisning vilket omfattar kontering och bokföring av alla kund- och leverantörsfakturor. Samtliga leverantörsfakturor hanteras elektroniskt, antingen som skannade fakturor eller som SVE-fakturor. Utöver fakturahantering ansvarar enheten för all löpande bokföring och avstämning av huvudbokskonton.
Enheten är också första linjens support i ekonomiadministrativa frågor.
KvalifikationerDu har treårig gymnasieutbildning med ekonomiinriktning eller motsvarande. Du har erfarenhet, kunskap och förmåga att utföra ekonomiadministrativt arbete. Har du minst 1 års erfarenhet av elektroniskt fakturaflöde är det meriterande. Vi tror att du som söker idag arbetar med ekonomiadministrativa uppgifter.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vi ska trivas tillsammans och samarbeta effektivt, så vill vi att du är en positiv och ansvarstagande person som är flexibel, prestigelös och gärna hjälper till där det behövs. Som person är du noggrann, strukturerad, effektiv och har god sifferförståelse samt har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du prioriterar och levererar inom uppgjorda tidsramar. Det är även viktigt att du har en förmåga att arbeta utåtriktat och kommunikativt samt att du är serviceinriktad då du i din roll har kontakter både internt inom Sveriges Domstolar men också externt med våra samarbetspartners. Du tycker även att det är viktigt att tillföra en god stämning bland dina kollegor. För att få en jämnare könsfördelning på enheten, ser vi gärna manliga sökande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Bifoga gärna referenser till din ansökan. Provanställning kan komma att tillämpas.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-25
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 2176-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Klahr, Enhetschef 036-15 55 60
Facklig kontaktMagnus Danielsson, ST 036-15 53 63
FöretagSveriges Domstolar, Domstolsverket
AdressSveriges Domstolar, Domstolsverket
55181 Jönköping
Jobbnummer 1704316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.