Ekonomiadministratör till beställarenhet äldreomsorg

Stockholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi står inför en spännande förändring. För att möta dagens och framtidens behov går Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning samman och bildar Järva stadsdelsförvaltning 1 juli 2023. Vill du vara med på vår resa?

Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten för äldre ansvarar för myndighetsutövning främst enligt socialtjänstlagen och arbetar mot målgruppen för personer över 65 år.

På enheten finner du en grupp engagerade biståndshandläggare och två samordnare som tillsammans med enhetschef och två biträdande chefer jobbar för att utveckla vårt arbete inom biståndshandläggning. Förutom dessa roller har vi även en tjänst som ekonomiadministratör. Sammanläggningen till Järva stadsdelsförvaltning påverkar våra organisationer då två går samman till en och från 1 juli kommer det vara två personer som är ekonomiadministratörer inom äldreomsorgen.

Publiceringsdatum
2023-05-02

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör kommer du att stötta biståndshandläggare och chefer inom beställarenheten. Du arbetar också gentemot vår ekonomiavdelning och har kontakt med både kommunala och privata utförare som utför insatser åt de äldre i vårt stadsdelsområde. Du har ett mångsidigt uppdrag och arbetar i en spännande miljö, ekonomiadministration är ditt fokus och du ger på ett serviceinriktat sätt bästa tänkbara stöd till enheten och våra samarbetspartners. I rollen som ekonomiadministratör kommer störst fokus ligga på att granska och behandla leverantörsfakturor i Agresso, granska underlag i paraplysystemet som är vårt sociala system samt att utföra andra administrativa uppgifter som är förenliga med tjänsten.

Kvalifikationer
Krav som du behöver uppfylla för tjänsten:

- Ekonomiutbildning minst på gymnasienivå
- Erfarenhet av att arbeta med ekonomi
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Intresse och sinne för siffror och statistik

Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i Agresso och paraplysystemet är det en merit.

För att fungera och trivas i rollen är du uppmärksam och tillmötesgående. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera snabba och noggranna lösningar. Vi söker dig som är ansvarsfull och självgående, som har en god struktur i arbetet och som kan prioritera dina arbetsuppgifter för att möta deadlines.

Övrig information
Urval och intervjuer sker löpande. Provanställning kan komma att tillämpas.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/2687".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Spånga-Tensta SDF, ÄOF, Beställarenheten äldre

Kontakt
Josefine Rogel Randin
08-50803191

Jobbnummer
7718363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: