Ekonomiadministratör, social hållbarhet

Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Vi söker en ekonomiadministratör, är du vår nya kollega?

Kristianstads kommun är en av 32 kommuner som får extra statsbidrag för att stärka social och ekonomisk utveckling och minska segregation.

Som ekonomiadministratör social hållbarhet blir du en viktig nyckelperson i det administrativa arbetet som rör segregation. Förutom administrativa uppgifter kommer du även bistå utvecklingssamordnaren och planeringsstrategen i det löpande arbetet.

Utvecklingsenheten ansvarar för Kristianstads kommuns näringslivsarbete och arbetar med att skapa förutsättningar för det lokala näringslivet i frågor rörande nyetablering, expansion, evenemang, landsbygdsfrågor och mycket mer.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2018-10-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för den ekonomiska redovisningen för segregationsarbetet inom ramen för de statliga medlen. I arbetsuppgifterna ingår även att vara projektstöd och kommunicera med de olika parterna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du dessutom projektledarutbildning och mediaträning är det meriterande. Arbetslivserfarenhet inom projektredovisning, både ekonomiskt och kommunikativt, är ett krav. Det är en fördel om du har kännedom om myndigheters regelverk och arbetssätt.

Uppdraget bygger på kommunikation vilket kräver att du behärskar svenska och engelska i både tal och skift. Givetvis har du grundläggande datorvana och hanterar Office-paketet. Du som söker till oss har B-körkort för att smidigt kunna ta dig runt inom Kristianstads kommun.

Som person är du noggrann, lösningsorienterad med god samarbetsförmåga. Du behöver även vara handlingskraftig och initiativrik med förmåga att arbeta självständigt.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid i minst två år med start snarast enligt överenskommelse. Rådhus Skåne kommer att vara din arbetsplats i direkt närhet till bussar och tåg.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Eva-Marie Hagström, utvecklingschef på telefon 044-13 55 93.

Sista ansökningsdag är 2018-11-11.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/810
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Marie Hagström, utvecklingschef 044-13 55 93

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4425711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: