Ekonomiadministratör med HR-erfarenhet till Addvanze!

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Bräcke eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet av rollen som ekonomiadministratör? Nu söker vi en driven ekonomiadministratör till vår anläggning i Helsingborg. Vi är mitt i ett expansivt skede och söker dig med några års erfarenhet av liknande arbete som vill växa tillsammans med oss.

Om rollen
I tjänsten som ekonomiadministratör får du en viktig funktion i att arbeta serviceinriktat med att lösa olika ekonomiska och administrativa frågor inom verksamheten.
Som ekonomiadministratör kommer du främst att arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt övriga bokföringsuppgifter.
I rollen ingår även arbete som inkluderar avstämnings- och bokslutsarbete samt momshantering.

Arbetet innebär att du tillsammans med din kollega på ekonomiavdelningen ansvarar för administrationen av företagets leverantörsfakturor, hantering och bokföring av kund- och leverantörsbetalningar, krav- och påminnelsehantering. Då företaget är inne i en expansionsfas kommer arbetet att utvecklas en hel del under det närmaste året.

Du kommer också att arbeta administrativt med HR-frågor såsom löneunderlag och tidrapportering till extern lönekonsult samt diverse förekommande intyg.

Om dig som söker
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och sköter dina arbetsuppgifter på ett noggrant och självständigt sätt. Du har också en god förmåga att ta till dig ny kunskap.
Du har hög ansvarskänsla, är stresstålig och kan jobba strukturerat för att kunna hålla angivna tidsramar i koncernrapporteringen.

Vi söker dig som har:

* Fullständig gymnasieexamen
* Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration såsom kund- och leverantörsfakturahantering samt övrig bokföring
* Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
* Kunskaper i Microsoft Dynamics Navision
* God datavana


Det är meriterande om du har:

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomiadministration
* Utbildning eller erfarenhet inom HR administration

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Addvanze med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vill du ha mer information kan du kontakta rekryteringskonsult Magnus Aarenstrup på magnus.aarenstrup@jeffersonwells.se.

Skicka gärna in din ansökan snarast, dock senast 21 november!
Vi ser fram emot din ansökan!

Om Addvanze
Vi är 27 anställda där ett flertal tidigare har arbetat inom masterbatchbranschen och vi brinner för vårt arbete. Trots vår långa erfarenhet, totalt mer än 100 år, är vi unga i sinnet och ständigt öppna för förändringar. Företaget startades 2010-07-01 av Åke Berg. Sedan 2021-05-01 ingår Addvanze i Kafrit Group, en global aktör inom tillverkning av masterbatch. Vi finns i Helsingborg lättillgängligt från närbelägna motorvägar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2021-11-02

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2ff8a305-4722-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Addvanze AB

Jobbnummer
6090107

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: