Ekonomiadministratör med erfarenhet av löneadministration

Sveriges Domstolar / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen
Svea hovrätt är landets största hovrätt med cirka 340 anställda.

Hovrättens huvudsakliga uppgift är att överpröva mål och ärenden som överklagats från de tingsrätter som ingår i hovrättens domkrets. Svea hovrätt består av åtta dömande avdelningar och en administrativ enhet. Den administrativa enheten består av tre sektioner: HR, ekonomi och bibliotek, Arkiv och registratur samt Service. Hovrätten är vackert belägen i kulturhistorisk miljö på Riddarholmen centralt i Stockholm.

Publiceringsdatum
2022-02-21

Dina arbetsuppgifter
Hovrätten söker en ekonomiadministratör till sektionen för HR, ekonomi och bibliotek. Du kommer framförallt att ansvara för ekonomiadministration såsom vidimering av leverantörsfakturor, granskning av utbetalningar, resebokningar samt utläggsredovisning. I tjänsten ingår även HR- och löneadministration såsom att administrera löneunderlag, skriva tjänstgöringsintyg och anställningsavtal. Du kommer också att svara på vanligt förekommande frågor inom HR-området t.ex. gällande anställning, semester och friskvård. Vidare kommer du ha administrativa uppgifter kopplat till introduktion och utbildning. Diarieföring i det administrativa diariet kan komma att ingå.

Kvalifikationskrav
Som medarbetare i Svea hovrätt ställs höga krav på självständighet, noggrannhet, ansvarstagande samt god kommunikationsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, ha ett lösningsorienterat fokus och ett sinne för ordning och reda. Du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål. Vidare är du flexibel, har en mycket god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Du är intresserad av att utveckla enhetliga rutiner samt arbeta enligt dessa.

Du har lätt för att lära dig olika digitala system och arbetar obehindrat i Excel och övriga Officeprogram. Du stimuleras av att arbeta i en serviceroll och ha kontakt med människor. Du strävar efter att ditt stöd ska vara till nytta för både kollegor, chefer och medarbetare. Att se samband och ha helhetsperspektiv är också viktiga kompetenser.

Grundläggande krav för tjänsten är fullgjord gymnasieutbildning samt minst tre års dokumenterad erfarenhet från framgångsrikt administrativt arbete inom ekonomi- och löneadministration. Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso och HR- och lönesystemet HRM kan vara meriterande liksom erfarenhet av administrativt arbete från domstol eller annan statlig myndighet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön. Inom Sveriges domstolar tillämpas individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Domstolar

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Svea hovrätt

Kontakt
Helene Stambeck, personalchef
08-561 671 45

Jobbnummer
6364274

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: