Ekonomiadministratör med controllerinslag

SJR / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiadministratör med erfarenhet av controlling för ett omgående uppdrag. Vår kund sitter i fina lokaler i centrala Göteborg och uppdraget beräknas pågå i ca 6 månader.

Vad innebär rollen?
Som ekonomiadministratör med controllerinslag kommer du hos vår kund att tillhöra ekonomiavdelningen men arbeta tätt tillsammans med företagets säljavdelning och ha mycket kundkontakt. Rollen är verksamhetsnära och excel är ditt främsta verktyg där du bland annat kommer göra beräkningar. I rollen ingår fakturering, avtals- och licenshantering, kreditfakturor, rapportering- och uppföljning av underhållsavtal. Du kommer även assistera säljavdelningen med administration, uppdatering av CRM system, hantering av kontrakt och prissättningar. I rollen jobbar du regelbundet för förbättringar och effektiviseringar av rutiner.

Har du tidigare erfarenhet av Jeeves är detta meriterande.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har någon eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du är en affärsdriven person med ekonomi/finansbakgrund och känner dig trygg i din engelska. Du har med dig ett redovisningstänk och vet hur intäkter ska bokföras och periodiseras.

Som person har du en hög social kompetens och god kommunikativ förmåga i kombination med en strukturerad och noggrann personlighet. Du är även en problemlösare med positiv inställning.

Ytterligare om tjänsten
Du kommer att arbeta i en konsultorienterad miljö där det händer mycket och företaget verkar internationellt. Rollen är självständig och du arbetar med frihet under ansvar. Arbetstiden är på heltid med flexibel arbetstid. Rollen kan innehålla enstaka resor till Stockholm. Behovet är omgående och uppdraget sträcker sig i ca 6 månader.

Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Hanna Niklasson via 031-333 54 73.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2017-11-02

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Niklasson hanna.niklasson@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
3781477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: