Ekonomiadministratör / Kundreskontra / Fakturering till telekomb

Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2021-11-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ekonomiadministratör / Kundreskontra / Fakturering till telekomb" (publicerad 2021-11-29) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-11-10

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Företaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.


Dina arbetsuppgifter
Som billingadminsitratör är du ansvarig för kommunikationen av faktureringsförfrågningar via Salesforce och e-post mellan kund. Du ansvarar för att förbereda fakturering för inlämning till kunder av olika slag och finansiella avstämningar. Du förbereder och granskar månadens fakturor enligt företagets riktlinjer med hjälp av finansiella rapporter för att säkerställa överensstämmelse med leveransbara tidsfrister. Du analyserar, undersöker och löser en mängd interna och externa kundfrågor om faktureringsstatus. Du arbetar främst med kunder från Sverige och UK men då bolaget har kontor i en rad andra länder kan ditt schema komma att påverkas.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet från en liknande kundnära roll inom en ekonomifunktion
• Goda kunskaper i Office och Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Eftergymnasial utbildning gärna inom ekonomi är meriterande
• Kunskaper/förståelse för SQL/Salesforce/SAP ByD, Hogia är meriterande

Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Eftersom rollen innebär en del kontaktytor i organisationen så ser vi gärna att du trivs i sociala miljöer och har en god kommunikativ förmåga.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, billingadministratör, billing, fakturering, fakturaadministration, SQL, fakturahantering, ekonomi, telekom, administratör, excel, telekom, salesforce, Heltid, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Victor Rundberg
victor.rundberg@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6110704

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: