Ekonomiadministratör inom leverantörsreskontra med start omgåend

Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Ekonomiadministratör inom leverantörsreskontra till tidsbegränsat uppdrag med start omgående

Vi söker nu en ekonomiadministratör till vår kund som behöver stöttning till sin ekonomiavdelning. Du kommer att hantera företagets leverantörsreskontra tillsammans med två duktiga kollegor.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos AS&B Executive och arbeta ute hos kund. Tjänsten är på heltid med start omgående och kommer att pågå under 6 månader.

Vårt erbjudande

Utöver en trygg anställning med marknadsmässig lön får du en värdefull erfarenhet som ekonomiadministratör på ett modernt företag. Du blir en del av ett kompetent ekonomiteam där du kan bidra med din kunskap och vara delaktig i utveckling- och förbättringsprocessen. I rollen kan du bidra med förbättring och effektivisering, bland annat genom att vara driven i ditt arbete, följa upp avvikelser och ta reda på dess orsak samt hjälpa/utbilda kollegor och leverantörer i leverantörsreskontraprocessen.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med delar av leverantörsreskontraprocessen vilket innebär ekonomiadministration i form av:

• Hantering av inkommande leverantörsfakturor i en digital process vilket innebär att scanna, verifiera och kontera leverantörsfakturor.
• Utbetalning av leverantörsfakturor och avstämningar.
• Bevaka att oattesterade leverantörsfakturor blir godkända vid månadsavslut.
• Registrera verifikationer/bokföringsorder.
• Registervård.
• Hantera supportärenden över telefon och via mail.
• Kontakt med leverantörer.
• Vara delaktig i utvecklings- och förbättringsprocessen för gruppen, till exempel genom att följa upp avvikelser och dra lärdomar av dessa.

Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat med leverantörsreskontra i minst 2 år och som är trygg med att arbeta i en helt digitaliserad ekonomifunktion. Du har gymnasieexamen och meriterande är om du har ekonomiinriktning eller utbildat dig inom ekonomi efter gymnasiet.

Administration och service är din grej! Du trivs med att se till att leverantörsreskontran är korrekt och att vara kontaktperson i relaterade ärenden. Som person är du noggrann, effektiv och driven. Du drar dig inte för att ta reda på saker eller kontakta kollegor och leverantörer - tvärt om - det ser du som en rolig krydda i arbetet! Att samarbeta och hjälpa till där det behövs är för dig en naturlig del av arbetet och en vardag som du trivs med. Vill du dessutom bidra till ständiga förbättringar är du rätt person för detta uppdrag!

Om anställningen

Arbetsplats: Arbetet sker i vår kunds moderna lokaler där du arbetar digitalt och flexibelt.

Anställningsform: Visstid, 6 månader

Omfattning: Heltid, 100 %

Tillträde: Omgående

Anställning: Du blir anställd av AS&B Executive som uthyrd konsult där uppdraget sker på plats hos kund. AS&B Executive har lång erfarenhet av att tillsätta konsulter till interimsuppdrag. Utöver ett spännande uppdrag erbjuder vi en trygg anställning för dig som önskar bli anställd alternativt ett långsiktigt, gott samarbete med dig som önskar arbeta i ditt eget bolag som underkonsult.

Ansökan

I din ansökan vill vi gärna att du beskriver din erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, din systemvana, vem du är och varför du skulle vara lämplig för detta uppdrag. Glöm inte att specificera att du kan påbörja uppdraget omgående och att du har möjlighet att arbeta i uppdraget 6 månader framåt.

Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan redan idag! Välkommen!

Mer information

För mer information ring Emelie Törnvall (emelie.tornvall@asb-executive.se), 070-618 11 58.
Ansök senast den 2020-09-13.

Varaktighet, arbetstid
100 % 6 månader

Publiceringsdatum
2020-09-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led (org.nr 556625-5260)

Arbetsplats
Arenius Schröder & Besterman AB

Jobbnummer
5343866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led: