Ekonomiadministratör/ Financial administrator - Trelleborg-Skåne

Avancos Scandinavia AB / Organisationsutvecklarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avancos Scandinavia AB i Sollentuna, Sundbyberg, Solna, Österåker, Stockholm eller i hela Sverige

Positionen Ekonomiadministratör
Bakgrund och ansvarsområden:

Ekonomiadministratör är en bred roll där dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att ha

ansvar för den allmänna kundfordringsfunktioner så som:

• Förbered och skicka kundfakturor
• Kod-, post- och kvittobetalningar
• Förbered och samordna insättningsaktiviteter
• Utför alla nödvändiga konton, bank och andra avstämningar
• Övervaka kundkonton för icke-betalda och försenad betalning

Ansvara för det allmänna betalningsfunktioner:
• Kontrollera, verifiera och bearbeta fakturor
• Förbereda betalningar för signatur
• Sortera, koda och skriv in betalningsuppgifter
• Analysera avvikelser och obetalda fakturor
• Underhålla leverantörfiler

Ansvarar för allmänna lönefunktioner:
• Samla in, bekräfta och bearbeta tidtabeller och övertid
• Verifiera skatter och andra avdrag
• Förbereda och betala ut löner
• Planera de anställdas semester och sjuktid

Du kommer även att ansvara för allmänna supportfunktioner:

• Uppdatera, verifiera och upprätthålla bokföringsdokument och andra finansiella
poster
• Assistans i månadsrapportering
• Hitta och använd bokföringsdata för att lösa redovisningsproblem och avvikelser
• Assistera med personalkostnadsrapport
• Utföra arkiveringar och allmänna administrativa uppgifter
• Samarbeta med andra avdelningar, kunder och leverantörer

Publiceringsdatum
2018-07-25

Kvalifikationer
Skall:

• Ekonomexamen eller redovisning utbildning
• Generell skatt-och redovisningskunskap
• Engelska eller spanska, B2 som lägsta nivån
• Erfarenheter av liknande positioner
• Kontrollera och behandla bokföringsdokument
• Förbereda företagsraporter enligt IFRS (International Financial Reporting
Standards)
• Fastställa balansräkningar

Meriterande:
• Kunskap i löneförmåner

Dina egenskaper
• Proaktiv och flexibel
• Analytisk och problemlösande färdigheter

CYES Maritime Works är ett spanskt byggföretag specialiserat på marina projekt, de tillhör
sedan juni 2015 Rover Alcisa Group som är ett större byggföretag specialiserat på järnväg,
väg, byggnad och miljö. CYES Maritime Works har över 35 års erfarenhet inom marina
byggprojekt. Läs gärna mer om företaget här: www.cyesmw.com

Den spanska bolaget Rover Alcisa grundades 1962 och har huvudkontoret i Madrid. Rover
Alcisa är ett infrastrukturföretag med global närvaro och en årsomsättning på 115 miljoner
Euro, en vinstmarginal om 6,9% och ca 500 anställda. Man erbjuder bland annat utvecklings-
och anläggningstjänster inom väg, vatten, järnväg, hamnar och flygplatser.

Mer om bolaget kan du läsa här: http://www.roveralcisa.com/

Nu bygger Cyes / Rover Alcisa två nya kajer i Trelleborg och behöver en duktig
ekonomiadministration. Projektet beräknas vara klart till sommaren 2020.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-24
Ange följande referens när du ansöker: Ekonomiadministratör

Företag
AVANCOS SCANDINAVIA AB

Adress
AVANCOS SCANDINAVIA AB
SOLLENTUNAVÄGEN 55
19140 SOLLENTUNA

Kontorsadress
SOLLENTUNAVÄGEN 55

Jobbnummer
4262316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avancos Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avancos Scandinavia AB: