Ekonomiadministratör, e-handel

Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Vill du vara med och utveckla vår e-handel? Är du dessutom lösningsfokuserad och gillar att samarbeta, välkommen med din ansökan.

Upphandlingsenheten med elva medarbetare är en del av ekonomi- och upphandlingsavdelning. Enhetens uppdrag är att leda hela kommunens upphandlingsarbete på ett strategiskt, insiktsfullt och kvalitativt sätt. Enheten ska vara kommunens främsta verktyg för att utbilda, implementera och säkra att all upphandling inom kommunen görs på affärsmässiga grunder och följer organisationens riktlinjer. Enheten ansvarar även för och driver kommunens e-handel via kommunens affärssystem och leverans via samordnad varudistribution.

Tjänsten är organisatoriskt placerad hos upphandlingsenheten men uppdraget delas med redovisningsenheten som också är en enhet inom ekonomi- och upphandlingsavdelningen.

Publiceringsdatum
2018-11-07

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att dagligen arbeta med processen från upphandling till betalning. Processen löper genom samtliga av kommunens verksamheter med förankring i upphandlingsenheten och redovisningsenheten.

Du ansvarar för administration och utveckling av kommunenens e-fakturasystem. I rollen ingår att bistå e-handelssamordnaren med administrativa uppgifter i det dagliga arbetet, ge support för e-handelssystemet och utveckla det tillsammans med e-handelssamordnaren. Det ingår även att hålla utbildningar och presentationer. Arbetet genomförs i samarbete med redovisningsenheten, där uppgifter inom redovisning och systemadministration ingår.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi med minst 60 hp eller YH-utbildning inom till inköp/ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom ekonomi, datorvana och kan hantera Officepaketet. Du är bra på att uttrycka dig både i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har kunskap om e-handel, e-faktura eller rapporter i ekonomisystem. Om du dessutom har arbetat i affärssystemet Visma, delsystemen RoR eller Proceedo är även det en merit. Har du vana av att hålla i utbildningar eller presentationer är det också meriterande.

Som person har du ett utåtriktat förhållningssätt, är bra på att skapa goda relationer och samarbeta. Du är lösningsfokuserad och kan ta initiativ för att ta tag i och lösa uppkomna frågeställningar. Ditt arbetssätt är strukturerat, du har ordningssinne och kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Till utmaningar i arbetet har du en positiv attityd.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är i centralt i moderna Rådhus Skåne med direkt närhet till buss- och tågstation.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta upphandlingschef Martin Gomér på 044-13 52 13.

Sista ansökningsdag är 2018-11-22.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-22
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/827
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Gomér 044-13 52 13

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4444064

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: