Ekonomiadministratör

Bräcke Kommun / Ekonomiassistentjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på nära 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!

Bräcke kommun söker en ekonomiadministratör till ekonomifunktionen. Ekonomifunktionen, som har det övergripande ansvaret för kommunens ekonomiska administration, ingår i staben.

Publiceringsdatum
2019-11-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer främst arbeta inom området leverantörsfakturahantering, löpande bokföring av kommunens in- och utbetalningar samt kundfakturering. Du kommer, tillsammans med övriga medarbetare inom kommunens ekonomifunktion, att vara delaktig i övriga förekommande arbetsuppgifter inom området. Inom ramen för arbetsuppgifterna förväntas du ta ett stort eget ansvar för leverantörsfakturor, leverantörsreskontra och hyresdebitering.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten ska ha gymnasieexamen med inriktning ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi förväntar oss att du har minst ett års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration avseende leverantörsfaktura- och/eller kundfakturering. Erfarenhet och kunskap från att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. Vi ser det som positivt om du har arbetat i Visma affärssystem, främst avseende Redovisning och Reskontra (RoR) och Inköp och faktura (IoF) eller andra verksamhetssystem avseende hyresdebitering (HUSAR) samt VA- och renhållningsdebitering (FUTURE).

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du har god samarbetsförmåga och är kundfokuserad på ett serviceinriktat sätt. Vi sätter stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Om tjänsten
Tillträde 2020-01-13 eller enligt överenskommelse
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bräcke kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "118/19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460)

Jobbnummer
4957346

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: