Ekonomiadministratör
Högskolan Kristianstad / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högskolan Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Simrishamn,
Ängelholm eller i
hela Sverige Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar och kurser. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 60 program och 350 kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad.
Som stöd för högskolans verksamhet och för hantering av uppgifter som är gemensamma för högskolan, finns en övergripande administration och service.
Här hanteras olika frågor som ekonomi, fastighetsservice, personal, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, intern och extern kommunikation och marknadsföring.
Publiceringsdatum2019-04-18Dina arbetsuppgifterSom ekonomiadministratör vid Ekonomiavdelningen kommer du ha huvudansvaret för vår leverantörsreskontra och vårt anläggningsregister.
I ansvarsområdet ingår även viss löneadministration och hantering av personaladministration. Du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter innefattande löpande bokföring, kundfakturering, in- & utbetalningar, momsredovisning, arbetsgivardeklaration, hantering av tjänsteresor och utlägg, diverse avstämningar mm.
Behörighet och önskvärda kvalifikationer
Du har lägst utbildning på gymnasienivå med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Du har ett par års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomiadministration och väl insatt i gällande bokföringsregler. Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande.
Du är en mycket van datoranvändare som är intresserad av att arbeta i många olika system. De arbetsuppgifter som ingår i tjänsten ställer krav på att du har goda kunskaper i Excel. Du ska dessutom ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Som ekonomiadministratör är du en del av en servicefunktion och därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och som tidvis tycker om att arbeta i högt tempo. Som person är du noggrann, strukturerad och har förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för att lösa förekommande arbetsuppgifter. Det ingår i tjänsten att stegvis digitalisera den administrativa hanteringen. Eftersom du har samarbete med många olika funktioner krävs god samarbets- och kommunikationsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationHeltid. Tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Högskolan tillämpar vanligtvis provanställning.
Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Så ansöker duDu söker denna anställning genom att gå in på
www.hkr.se/anstallning.Sista ansökningsdatum är de 5 maj 2019. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-05
Ange följande referens när du ansöker: P2019-3711-90
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Svensson, Ekonomichef 044-2503063
Emelie Klemark, HR-konsult 044-2503079
FöretagHögskolan Kristianstad
AdressHögskolan Kristianstad
Elmetorpsv. 15
29139 Kristianstad
KontorsadressElmetorpsv. 15
Jobbnummer 4743769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.