Ekonomiadministratör

Mölndals stad, Ekonomiavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Ekonomiavdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige. Mölndals stad har drygt 5 000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 67 200 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Ekonomiavdelningen tillhör stadsledningsförvaltningen och är stadens centrala ekonomifunktion. Uppgifterna präglas av ledning, samordning och utvecklingsfrågor med inriktning mot stadens gemensamma ekonomiadministrativa rutiner samt processer för ekonomisk planering och uppföljning. Vi sköter också ekonomiadministrationen för kommunstyrelsens egna verksamheter samt stadens centrala ekonomiadministration i form av löpande redovisning, förvaltning av ekonomiadministrativa system, koncernredovisning samt budget och årsredovisning.

Staden använder ekonomisystemet Unit4 Business World On/Agresso, beställningssystemet Proceedo samt Hypergene för verksamhetsuppföljning.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se




Publiceringsdatum
2018-12-10

Arbetsuppgifter
Vi söker en ekonomi/administrativ administratör till stadens centrala ekonomiavdelning, enheten för system och stöd.

Tjänsten inriktas mot scanning av leverantörsfakturor, hantering av fakturor, registervård, systemadministration och övriga administrativa uppgifter. Enheten är en stödfunktion vilket innebär att tjänsten också omfattar service mot stadens verksamheter.

I tjänsten ingår att ansvara för avdelningens centrala mail samt att lämna ut fakturor och information i enlighet med offentlighetsprincipen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi.

Du har erfarenhet och är van användare av ekonomiadministrativa system och har arbetat med leverantörsfakturor. Arbetet ställer krav på noggrannhet, siffersinne och förmåga att vara strukturerad. Uppgifterna är serviceinriktade och det krävs en god samarbetsförmåga samt ett hjälpsamt och positivt förhållningssätt. Det är också viktigt att du kan trivas med rutinartade arbetsuppgifter samtidigt som du har förmåga att hantera perioder med högre tempo och återkommande problemlösning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt Tidsbegränsat till 2019-03-31, eventuellt med möjlighet till förlängning Urval sker löpande under ansökningstiden Intervjuer genomförs 2018-12-07 , upphör: 2019-03-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-04
Ange följande referens när du ansöker: A835333
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Lundin Berg 031-315 12 82
Åsa Kramér asa.kramer@molndal.se 0768-681712

Företag
Mölndals stad, Ekonomiavdelningen

Adress
Mölndals stad, Ekonomiavdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
4500419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Ekonomiavdelningen: