Ekonomiadministratör

Komet AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet AB Göteborg i Göteborg, Mölndal, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Komet söker för kunds räkning en ekonomiadministratör åt ett företag med en unik affärsidé. Företaget tar på sig arbetsgivaransvaret för personliga assistenter samt administrationen kring den funktionshindrades assistans. De skräddarsyr assistansen efter kunden, dvs. den funktionshindrade och ansvarar i dagsläget för ca:100 assistenter. Många av kunderna är tonåringar. Verksamheten sköter även administrationen för personer som är egna arbetsgivare samt erbjuder samtalsterapi och handledning till utomstående. De värdesätter låg personalomsättning och strävar efter en hållbar assistans åt den funktionshindrade och ser sig som ett personalvänligt företag med stort hjärta.
Som ekonomiadministratör kommer du att ansvara för lönerna, både på företaget och utanför. Du kommer att utföra löpande bokföring för fyra mindre bolag, samt sköta övrig administration. Bland annat kan du vara den som håller i utbildningar om företaget samt organiserar aktiviteter inom verksamheten. Dina ansvarsområden kan även komma att innefatta en del kundansvar och tanken är att du efterhand ska sälja in nya uppdrag åt företaget och utöka tjänsten.
Är du den vi söker?
Vi söker dig med minst fem års arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration. Erfarenhet från något löneprogram, så som VISMA; Xor, etc är en förutsättning för tjänsten. Vidare bör du tidigare ha arbetat med bokföring och redovisning. Arbete från redovisningsbyrå är meriterande. Som person är du innovativ och drivande. Du har en positiv inställning och vågar ta ansvar och arbeta självständigt. I ditt arbete är du ordningsam och strukturerad. Vidare är du en prestigelös person som inte har några problem med att jobba i en mindre organisation. Som sökande ser vi gärna dig som är utåtriktad och trivs med att ha kontakt med kunder och personal.
Information om uppdraget
Start: Omgående
Omfattning: Halvtid de första månaderna, med möjlighet till heltid efter hand
Tider: Flexibelt enligt schema
Hur du söker tjänsten:
Registrera din profil och bifoga ditt CV på www.komet.se. Under fliken ”lediga studentjobb” hittar du annonsen och kan söka tjänsten.
Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder.
Komet är ett av Sveriges snabbast växande företag inom studentbemanning och rekrytering. Vår styrka ligger i en gedigen kunskap om bemanning och rekrytering och ett genuint intresse för att hitta talanger. Komet ingår i Constellation Group som har mer än 10 års erfarenhet av unga talanger och employer branding. Idag finns Komet i Stockholm, Göteborg och Malmö och sedan starten 2005 har vi hjälpt nära 1000 företag och ännu fler talanger att hitta varandra.

Publiceringsdatum
2009-03-11

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Deltid från början med möjligheter till heltid efterhand.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-03-20
Registrera din profil på www.komet.se. Under fliken "lediga studentjobb" söker du tjänsten,
Ange följande referens när du ansöker: KCTD-ek.admin

Kontakt
Tova Dahlgren, Konsultchef, 0709980685, tova.dahlgren@komet.se

Företag
Komet AB Göteborg

Adress
Komet AB Göteborg
Chalmers Teknikpark Sven Hultins g. 9
41288 Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 020-252600

Jobbnummer
415768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet AB Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet AB Göteborg: