Ekonomiadministratör

Administrativa avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Administrativa avdelningen i Lund, Jönköping, Vänersborg, Färgelanda, Solna eller i hela Sverige

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 42 000 studenter och 7 400 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

LU Service ingår i den centrala universitetsförvaltningen och är en av tre enheter inom sektionen Byggnad, IT och Service (BITS). LU Service erbjuder tjänster och produkter till
institutioner, anställda och studenter inom områdena; Lokalvård, Vaktmästeri, Reception, Tryckeri, Post, Parkering, Profilshop, Konferens, Bostäder och Hotell. LU Service har 240 medarbetare.




Publiceringsdatum
2017-05-19

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med ekonomiska arbetsuppgifter såsom debitering av våra tjänster, leverantörsfakturor och avstämning av utredningskonto.

Därutöver kommer du att vara delaktig i utvecklingen av vår profilshop som tillhandahåller profilprodukter till studenter, anställda och allmänhet.

Kvalifikationer
För att bli aktuell för anställningen som ekonomiadministratör hos oss ska du ha ekonomisk utbildning på gymnasienivå kombinerat med viss erfarenhet av liknande arbete. Om du saknar ekonomisk utbildning på gymnasienivå kan du bli aktuell för tjänsten om du istället har flerårig erfarenhet av liknande arbete, gärna i rollen som ekonomiadministratör. Du ska ha god datorvana och ha arbetat i Microsofts Office. Därutöver är det meriterande att du arbetat i ekonomisystemet Raindance och Textalk eller annat system för administrering av webbshoppar.

I anställningen ingår att arbeta i LU Profilshop och därför är det meriterande om du har erfarenhet av design, inköp, försäljning och utveckling av profilprodukter i både fysisk shop samt på nätet (webbshop).

Speciellt viktigt är att du har kunskap i- och gärna tidigare erfarenhet av arbete med bokföring och redovisning. Tjänsten ställer också höga krav på en mycket god förmåga att strukturera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vi förutsätter att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta, samtidigt som du har ett självgående förhållningssätt.

Arbetsuppgifterna kräver god förmåga att uttrycka sig väl, både skriftligt och muntligt, på svenska. Profilshopen har många internationella besökare och därför behöver du känna dig bekväm med att prata engelska.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet.

Eventuell provanställning kan bli aktuell.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2017-08-28 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-02
Ange följande referens när du ansöker: PA2017/1546
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Lindvall Lundgren +46462223946

Företag
Administrativa avdelningen

Adress
Administrativa avdelningen
PARADISGATAN 2
22350 Lund

Kontorsadress
PARADISGATAN 2

Jobbnummer
3509433

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Administrativa avdelningen: